شناسهٔ خبر: 44124698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

۴۳ مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/ کاهش سن مبتلایان

شیراز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ مبتلای دیگر در استان فارس جان باختند و آمار جان باختگان از زمان شیوع تاکنون به دو هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان فارس، گفت: این تصور که جوانان کمتر در معرض ابتلا به کروناویروس هستند را باوری اشتباه خواند که آمارها خلاف آن را نشان می دهد.

او با اعلام هشدار نسبت به کاهش این رده سنی نسبت به روزهای نخست شیوع بیماری، گفت: همچنین آمارها نشان می دهد ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا و ۱۵ درصد جانباختگان ناشی از این بیماری در فارس، در گروه سنی زیر پنجاه سال بوده اند.

معاون با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در استان فارس، بیش از ۴۷۵ هزار تست تشخیصی در استان انجام شده است، مجموع بیماران شناسایی شده را ۱۳۸ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرد.

او با اعلام بستری دو هزار و ۳۴۵ بیمار مشکوک علامت دار و یا مثبت قطعی در بیمارستان های استان، وضعیت جسمی ۳۷۸ نفر از این بیماران را وخیم اعلام کرد که هم اکنون در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۴۳ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار جانباختگان فارس به دو هزار و ۲۷۲ نفر از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد.

دکتر همتی آمار بهبودیافتگان این بیماری که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۱۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گزارش امروز خود به نتایج برخی بررسی های آماری مربوط به کرونا در استان اشاره کرد که بر اساس این بررسی ها، میانگین سنی ابتلا به کروناویروس در استان فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۷ سال است.

دکتر همتی آمار مربوط به ابتلا در مجموعه دانشگاه را نیز که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این بیماری مواجهه داشته اند، ۱۰ درصد مجموع مبتلایان در استان عنوان کرد.

توصیه پایانی معاون بهداشت دانشگاه جدی گرفتن استفاده از ماسک در هنگام خرج از منزل، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی صحیح و ضدعفونی کردن دست ها، به عنوان مهم ترین راهکارهای محافظتی در برابر این بیماری بود.

نظر شما