شناسهٔ خبر: 44124655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

توسعه وقف‌های جمعی در دستور کار قرار دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: گسترش وقف جمعی یا مشارکتی در استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه وقف های جمعی که با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی باید در استان قزوین گسترش یابد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر که از جمله آن‌ها عملیاتی شدن شعار «همه واقف باشیم است»؛ دست ‌یابیم.
او تأکید کرد: باید روش مشارکت مردم در وقف تسهیل شود و بسترهای لازم برای گسترش مشارکت همگانی در این زمینه فراهم شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین وقف را یک سنت حسنه الهی دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم اقبال خوبی نسبت به مشارکت در این سنت حسنه داشته‌اند و میزان مشارکت مردم به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.
نوروزی با اشاره به اثر برنامه‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف در جامعه گفت: برای گسترش ایجاد وقف‌های جمعی در استان قزوین برنامه های ترویجی مناسبی در دستور کار قرار گرفته است.
او بیان کرد: وقف جمعی به ۲روش ساخت پروژه‌های انتفاعی همچون مدرسه، درمانگاه، مسجد و بیمارستان و یا پروژه‌هایی نظیر مجتمع تجاری یا مسکونی، مجموعه‌های دانش‌بنیان، آپارتمان و مغازه انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی وقف‌های اجرایی تهیه‌شده است گفت: این شیوه‌نامه به تمام ادارات تابعه ابلاغ‌شده است.
نوروزی اظهار امیدواری کرد تدوین این شیوه‌نامه در ایجاد روش‌های نوین در زمینه ایجاد وقف‌های جدید اثرگذار باشد و مشارکت مردم را برای انجام وقف‌های جدید ارتقا بخشد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما