شناسهٔ خبر: 44124648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مانور سراسری زلزله و ایمنی برگزار نمی‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا و به جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیست ودومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات در سال جاری برگزار نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، اسماعیل نجار با اعلام این مطلب، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد محتوای آموزشی اجرای برنامه‌های این مانور در سایت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بارگذاری و از طریق آدرس www.iiees.ac.ir قابل دسترسی باشد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد برنامه‌های آموزشی مربوط به این مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس و محلات به صورت تیزر و زیر نویس توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما و شبکه‌های استانی در هفته منتهی به مانور پخش شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: همچنین قرار شد ضمن اطلاع‌رسانی به مردم در روز مانور (شنبه هشتم آذر ماه) به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده‌ها در منازل به همراه فرزندانشان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام کنند.

نجار به ایرنا گفت: همچنین مقرر شد وزارت آموزش و پرورش نیز در صورت امکان از طریق شبکه شاد نسبت به ارائه آموزش‌های لازم از جمله پناه گیری و خروج اضطراری صحیح با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی ومهندسی زلزله در زمان مشخصی روز شنبه هشتم آذرماه به سراسری برای همه پایه‌های تحصیلی اقدام کند.

نظر شما