شناسهٔ خبر: 44124368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

گازرسانی روستایی در شیروان حدود ۴ برابر شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره گاز شیروان گفت: شمار روستاهای گازرسانی‌ شده در این شهرستان تا پیش از دولت تدبیر و امید ۴۰ مورد بود که اکنون با افزایش حدود چهار برابری، شمار آن به ۱۵۳ روستا رسیده است.

صاحب‌خبر -

خداوردی اکبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضریب نفوذ گاز در این شهرستان را ۹۹.۷ درصد عنوان و اظهار کرد: اکنون به جز روستای «رشوانلو»، در بخش مرکزی، که به علت قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی و خرابی جاده، هنوز گازرسانی نشده است، همه مناطق روستایی این شهرستان گازرسانی شده اند.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی روستایی در این شهرستان گفت: بخش های محروم و مرزی سرحد و قوشخانه، که علیرغم سردسیر بودن، فاقد گاز بودند، در سال های اخیر گازرسانی شده و اهالی آن از خدمات این بخش بهره مند شده اند.

اکبرزاده در خصوص روستای رشوانلو، که ۳۱ خانوار و ۸۶ نفر جمعیت دارد، گفت: گازرسانی به این روستا علاوه بر مشکل نبود جاده مناسب دسترسی، هزینه بری بالایی دارد به گونه ای که سرانه اعتبار مورد نیاز برای هر خانوار ساکن در این روستا ۱۲۰ میلیون ریال می شود، که در شرایط کنونی امکان تامین آن وجود ندارد.  

روستای رشوانلو در ۴۵ کیلومتری شمال شهر شیروان واقع است.

شرکت گاز شیروان ۵۹ هزار و ۷۰۲ مشترک شهری و روستایی دارد که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۵ مشترک شهری و ۲۰ هزار و ۸۰۷ مشترک روستایی هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما