شناسهٔ خبر: 44123959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

فرهنگ بسیجی بن‌بست‌شکن است

علی فرقانی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: فرهنگ بسیجی بن بست شکن است و تنها راه برون رفت از مشکلات ترویج فرهنگ بسیجی است.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی امروز سه شنبه چهارم آذرماه در آئین آغاز فعالیت قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت محله محور واقع در مسجد محمدرسول الله(ص) شهرک فجر ساوه اظهار کرد:  دایره خدمات بسیج منحصر به فعالیت پایگاهی نیست بلکه بسیج در احیا و ترویج مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در همه صحنه‌ها حضور داشته و به عنوان یک نیروی مردمی در ابعاد مختلف نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت محله‌های هر شهرستان برای نبرد با کرونا مهمترین هدف اجرای این طرح است.

وی در بیان جزئیات اجرای این طرح گفت: بسیج ملی و محله‌ای با استفاده از آموزش فنی و تخصصی توسط حوزه سلامت و اجرای آن توسط پایگاه های مقاومت با محوریت مساجد برای قطع سرایت ویروس کرونا در این طرح پیش بینی شده است.

سردار کریمی افزود: در اجرای قرنطینه خانگی برخی زیرساخت‌ها نظیر تأمین نیازهای معیشتی، رسیدگی به شرایط بیماران و مبتلایان، خرید مایحتاج برای سالمندان و بیماران و رصد ترخیص شدگان از بیمارستان و نقاهتگاه ها باید دیده شود که قرارگاه سلامت محله‌محور بدنبال اجرایی شدن آن است.

وی همچنین به توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه به صورت هدفمند اشاره کرد و افزود: این کار مقدس از طریق مساجد به عنوان سنگرهای انقلاب انجام می‌شود. فعالیت‌ در مسجد در واقع بازخوانی نقش مساجد در دوران دفاع مقدس است که حتی اعزام نیرو و پشتیبانی هم از مسجد انجام می‌شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسجد باید خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و حوزه درمانی شود، تصریح کرد: مسجد در ایام کرونایی نباید تعطیل شود بلکه باید از تجمعات در مساجد پرهیز کرد و باید مطالبات مردم در زمان بحران نظیر کرونا در مساجد بررسی و تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه افزون بر 11 میلیون بسته معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه در سراسر کشور توزیع شده است، افزود: سهم استان مرکزی از این طرح تاکنون بالغ بر 200 هزار بسته معیشتی بوده است.

سردار کریمی تاکید کرد: اخلاص، نیت و تقوا در عمل، شرط قبولی کار برای رضای خداست و کمک مومنانه مصداق عمل صالح است و خدا هم گره گشایی خواهد کرد.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز به فعالیت بسیج تحت عنوان قرارگاه سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 25 قرارگاه محله‌ای در ساوه تشکیل شده است که با هدف ارتقای سلامت مردم با محوریت مساجد فعالیت می کنند.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی با تاکید بر اینکه بسیج در کنار دانشکده علوم پزشکی با هم افزایی در قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت تلاش خواهد کرد تا شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شود، تصریح کرد: در این طرح امامان جماعت، فرماندهان قرارگاه محله‌ها هستند و پایگاه‌های مقاومت به عنوان معاون اجرایی و عملیات پایگاه در کنار دانشکده علوم پزشکی و حوزه سلامت که کار فنی و تخصصی انجام می‌دهند فعالیت خواهند کرد.

وی رویکرد حمایتی این طرح را شامل اهدای بسته‌های معیشتی، انجام امور مراقبتی با هدف خدمت رسانی به افرادی که کرونایی شدند و نیز غربالگری و نظارتی دانست و افزود: مشارکت افراد دلسوز و توانمند برای ضدعفونی محلات، اهدای بسته‌های معیشتی، قرنطینه محلات و رسیدگی به حال مبتلایان با نظارت دقیق و هماهنگ تنها راه شکست کروناویروس است.

سرهنگ دستجانی با تاکید بر اینکه مساجد به عنوان سنگر اول مبارزه با کرونا باید کارکردهای فرهنگی و اعتقادی خود را حفظ کنند، تصریح کرد: بسیج لشگر انقلاب و کلید طلایی حل مشکلات کشور است و دستان بسیج یار و یاور مدافعان سلامت برای از بین بردن و ریشه کن شدن ویروس کروناست تا بار دیگر منشاء اثر باشد.

انتهای پیام

نظر شما