شناسهٔ خبر: 44123833 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

خط تولید لکوموتیو داخلی پس از ۱۰ سال مجددا زیر خط تولید رفت

در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می شود و به این ترتیب، امسال تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در مرحله هشتم از تولیدات ناوگان ریلی، ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، این تعداد، در ادامه ورود 521 دستگاه انواع ناوگان ریلی از جمله واگن قطار و لکوموتیو است که امروز با همکاری و تولید لکوموتیو «پارس33» در واگن پارس اراک از آن رونمایی شد.

مدیرعامل راه آهن کشورمان در سخنانی در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار می شد، گفت راه‌اندازی مجدد خط تولید لکوموتیو داخلی پس از ۱۰ سال میسر شده است و با تلاش کارکنان و صنعتگران راه آهن کشور،  زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل صنعت ریلی ایجاد شده است.

سعید رسولی ادامه داد: در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می شود و به این ترتیب، امسال تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ارزش کل ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل را ۱۱۵۶ میلیارد تومان دانست و افزود: امروز همچنین خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از ۱۰ سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد؛ در دنیا و همچنین کشور ما به خاطر شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه است، اما احیای یک مجموعه تولیدی در کشور ما امیدبخش خواهد بود و نوید روزهای خوبی برای راه آهن می دهد.

رسولی ادامه داد: در راستای حمایت بیشتر از تولید داخل، سازوکاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شده است که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

وی افزود: امکانِ تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد میسر شده  است و با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خبر از پیگیری اخذ تسهیلات برای شرکت‌های ریلی از بانک ملت توسط دو تن از معاونان خود را داد و تصریح کرد:: امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به واگن پارس شده است. همچنین در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد و قطعا با حمایت بانک‌ها، کار بهتر پیش می‌رود.

گفتنی است که این مراسم در ادامه، با سخنرانی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل واگن پارس از مرکز اراک -به صورت ویدیوکنفرانس- و شرکت خریدار لکوموتیو تولیدی, شرکت البرز نیرو، ادامه یافت و از لکوموتیو تولیدی نیز رونمایی شد.

نظر شما