شناسهٔ خبر: 44123542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بسیج؛

نهادی بن‌بست‌شکن که یاری‌گر البرز در روزهای سخت شد/ از آمارگیری 22 هزار خانواده برای مهار کرونا تا ساخت 110 خانه محروم

بسیج، نهاد و نیرویی است که با تکیه بر ایمان، غیرت دینی و ملی کارهایی را عملی کرد که انجام انها با منطق و محاسبات معمول ممکن به نظر نمی‌رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، بسیج، نهاد و نیرویی است که با تکیه بر ایمان و غیرت دینی و ملی کارهایی را عملی کرد که انجام انها با منطق و محاسبات معمول ممکن به نظر نمی‌رسیده است.

از شکل دهی اردوهای جهادی در کمک به مردم در نقاط مختلف کشور چه در ایام عادی و چه در روزهای سخت و مصیبت ها و بلاهای طبیعی، مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه جزئی دامنه گسترده نبرد و حمایت بسیج از انقلاب بوده است.
 
البرز هم از این قائده مستثنی نیست، درست در این روزهای حساس کووید 19، ۲۲ هزار خانوار در قالب طرح "شهید سلیمانی" با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا آمارگیری شدند.
 
 
اوج گرفتن این طرح در محله های کلانشهر کرج در هفته بسیج است که علاوه بر این اقدامات، مشاوره های کرونایی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و برنامه هوشمند ماسک نیز فعال شده است.
 
در این هفته ۸۰ گروه پزشکی بسیجی در قالب پزشک، چهار نفر پرستار و ۱۰ نفر همیار سلامت به نقاط محروم وآسیب پذیر استان اعزام شدند. طرح «رسم هجرت» پنج هزار گروه جهادی را در سراسر کشور پای کار آورده است که از این تعداد، سهم استان البرز ۷۰۰ گروه جهادی است.
 
۹۹ خانه محروم در البرز با تعامل با کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی بازسازی و آماده سازی شده و تا پایان سال ۱۱۰ منزل محروم و یک مجتمع نیازمندان معسر احداث می شود. همچنین برنامه ریزی شده علاوه بر توزیع بسته های کمک مومنانه ۳۰۰ سری جهیزیه که ۹۰ سری آن توسط سپاه تهیه شده، توزیع شود.
 
بر اساس اعلام قائم مقام ستاد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد البرز  ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و نیازمند این استان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج آزاد می شوند که با همکاری بسیج، سپاه، بسیج اصناف، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.
 
یکی از ماموریت های بسیج سازندگی اجرای پروژه های محرومیت زدایی و جهش تولید است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۹ پروژه در حوزه های مختلف آب کشاورزی، مسکن، خانه محرومان، غسالخانه، راه روستایی، کارگاه اشتغالزایی و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی انجام شد.
 
در این هفته همزمان با مرحله سوم فاز دوم رزمایش کمک های مومنانه ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان محروم البرز اهدا می شود و علاوه بر توزیع اقلامی چون پوشاک و لوازم التحریر در این سبدها، در حوزه اشتغال، مسکن محرومین، آزادسازی زندانیان، جهیزیه، آموزش و توانمندسازی و بهداشت و درمان نیز کار می شود.
 
 
۱۱ پروژه عمرانی برای بهره برداری در هفته بسیج آماده شده است که با اعتبار ۹۳۵ میلیون تومان  شامل چهار کارگاه اشتغالزایی، تکمیل نمایشگاه دایمی اقتصاد مقاومتی در منطقه محمدشهر کرج به ابعاد ۵۰۰ متر مربع، احداث خانه محرومان در کرج، مرمت راه روستایی در کلوان کرج، انتقال آب کشاورزی و شرب به روستای کندر کرج به طول ۱۰۰ متر خواهد بود.
 
در اجرای این رزمایش نهادهای دیگر حمایتی نیز در قرارگاه مواسات و همدلی پای کار آمده اند به طوریکه در تهیه این ۳۰۰ جهیزیه، ۹۰ سری توسط سپاه و مابقی توسط دیگر نهادها و خیرین همچون کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه شده است.
 
همچنین رزمایش سردار قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه و دانشگاه علوم پزشکی البرز با رویکرد تهاجمی برای مقابله با ویروس کرونا در مناطق محروم و پرخطر  انجام می شود. در اجرای این طرح در مرحله اول ۸۰ منطقه نقطه گذاری شده و این عدد به زودی به ۳۰۰ منطقه افزایش می یابد.
 
 
آری، از دفاع در برابر دشمن بیگانه طی هشت سال دفاع مقدس تا جهاد در دوران بازسازی و بازگرداندن امید به جامعه تا به امروز در سنگر مقاومت در برابر جنگ اقتصادی و سیاست فشار حداکثری بر علیه مردم ایران، بسیج همواره در صف مقدم قرار داشته و الگو بوده است، امروز هم در مقابله با ویروس کرونا شاهد این مجاهدت ها هستیم.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما