شناسهٔ خبر: 44123537 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محققان آمریکایی:

کروناویروس فقط ۴ درصد کودکان را مبتلا می‌کند

محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان با کمک "هانیه رزاقی" محقق ایرانی اظهار کرده‌اند کروناویروس فقط چهار درصد از کودکان را آلوده می‌کند و فقط ۰.۱۵ درصد از جوانان مبتلا به کووید-۱۹ در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید تأیید کرده است که فقط چهار درصد از کودکان بستری شده در بیمارستان، مبتلا به کووید-۱۹ هستند و احتمال اینکه کودکان به این بیماری مبتلا شوند بسیار کم است.

علت اینکه چرا کودکان کمتر از بزرگسالان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار می‌گیرند نامشخص است اما محققان بر این باورند که این امر به واکنش سیستم ایمنی بدن آنها پس از ابتلا به ویروس بستگی دارد.در این تحقیق محققان نتایج آزمایش بیش از ۱۳۵ هزار کودک  بستری شده در هفت بیمارستان ایالات متحده قبل از ۸ سپتامبر را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که فقط ۵ هزار و ۳۷۴ کودک(۴ درصد) از بیماران آزمایش کروناویروس آنها مثبت شده است و از این درصد فقط ۳۵۹ نفر (۶.۷ درصد) در بیمارستان بستری شده‌اند که از آن میان تنها ۹۹ نفر به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند. هشت نفر از بیماران آلوده(۰.۱۵ درصد) به دلیل ابتلا به بیماری فوت کردند. دانشمندان می‌گویند در شش مورد از این مرگ‌ها بیماران مبتلا به چند بیماری پیچیده بوده‌اند.

این مطالعه توسط پزشکان بیمارستان کودکان فیلادلفیا انجام شده است که آنها طی این مطالعه پرونده پزشکی الکترونیکی کودکان بستری شده در هفت بیمارستان کودکان در ایالات متحده را بررسی کرده‌اند. میانگین سنی بیماران تقریباً ۹ سال بود، اما در این میان بیماران کمتر از یک سال و جوانانی که به سن قانونی رسیده بودند و سن آن بالای ۱۸ سال بود نیز بودند.

داده‌ها نشان می‌دهد برخی افراد که پیشتر سابقه ابتلا به یک بیماری را داشتند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری(کووید-۱۹) قرار داردند. به عنوان مثال، افرادی که سابقه مشکلات قلبی داشتند ۱۸ درصد بیشتر از سایر افراد آزمایش کروناویروس آنها مثبت شده بود و سابقه سلامت روان نیز با افزایش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به کرونا مرتبط بود.

با این حال، سابقه آسم یا سایر شرایط تنفسی با افزایش نتایج مثبت آزمایش کووید-۱۹ همراه نبود. کودکان سفیدپوست ۶۰ درصد کل پذیرش‌ها را تشکیل داده بودند اما فقط ۴۰ درصد آنها جواب آزمایش کرونای‌شان مثبت بود.

کودکان هیسپانیک، سیاه پوست و آسیایی نیز از دیگر افراد آلوده به ویروس کرونا بودند. محققان در مطالعه خود که در مجله "JAMA Paediatrics" منتشر شده است، نوشتند: اگرچه بیماران سیاه پوست، هیسپانیک و آسیایی به طور قابل توجهی کمتر تحت آزمایش قرار می‌گیرند، اما تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در این گروه‌ها به طور قابل توجهی بیش از سایر گروه‌ها بودند.

کودکان سیاه پوست ۶۶/۲ برابر و هیسپانیک‌ها و آسیایی‌ها به ترتیب ۷۵/۳ و ۲،۰۴ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به کروناویروس بودند. احتمال ابتلا به کروناویروس در بیمارانی که سابقه ابتلا به یک بیماری در طولانی مدت را داشتند، تقریباً شش برابر بود.

دکتر "هانیه رزاقی"(Hanieh Razzaghi) محقق ایرانی این مطالعه گفت: در حالی که خطر ابتلا به کروناویروس در کودکان کم است، اما در کودکانی که آزمایش کرونای آنها مثبت می‌شود تفاوت‌هایی می‌بینیم که این تفاوت‌ها در بیماران بالغ مبتلا به این ویروس نیز مشاهده می‌شود.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که کودکان با وجود زندگی با والدین آلوده دارای علائم خفیف کووید-19 بودند و بدن آنها آنتی بادی ایجاد می‌کرد. برای مثال در یک خانواده پنج نفره استرالیایی ، پدر و مادر به ویروس کرونا آلوده شدند و آن را به سه فرزند خود منتقل کردند، اما هیچ یک از آنها تست کرونای مثبت نشدند. در حالی که بزرگسالان علائمی مانند سرفه، تب و سردرد را داشتند اما دو نفر از کودکان فقط علائم بسیار خفیف داشتند و کوچکترین فرزند آنها نیز با وجود خوابیدن در یک تختخواب با والدین کاملاً بدون علامت بود.

محققان می‌گویند مطالعه انجام شده توسط محققان موسسه تحقیقات کودکان مورداک(MCRI) در ملبورن نشان می‌دهد که بدن کودکان می‌تواند پس از ورود ویروس به بدن، واکنش شدیدی در برابر ویروس ایجاد کند که از تکثیر آن جلوگیری می‌کند و قدرت آن را محدود می‌کند.

یک تحقیق دیگر از محققان موسسه فرانسیس کریک ​​نشان داد که ۴۴ درصد افراد زیر ۱۶ سال دارای آنتی بادی‌هایی هستند که برای مقابله با سرماخوردگی طراحی شده‌اند که همچنین می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند. دانشمندان در حال حاضر قادر به توضیح این موضوع نیستند که چرا وجود این آنتی بادی‌های ضد ویروس در بزرگسالان و کودکان متفاوت است.

انتهای پیام

نظر شما