شناسهٔ خبر: 44123361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در کمیسیون عمران

علی قورچیان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و ارجاع آن به کمیته‌ای ویژه برای بررسی کارشناسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون جزییات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به بحث گذاشته شد. این طرح دارای ۹ تبصره می‌باشد و کلیات آن در جلسات گذشته کمیسیون به تصویب رسیده است. امروز با حضور نمایندگان وزارت کشور و شهرداری‌ها و نماینده دیوان عدالت اداری جزییات آن مورد بررسی قرار گرفت و تا تبصره چهار این طرح بررسی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و بهبود عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها می‌باشد. براساس گزارش نماینده وزارت کشور حدود ۵۲۰ هزار پرونده در این کمیسیون بلاتکلیف مانده است .

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قانون فعلی منجر به فروش تخلف به مردم و تشدید مشکلات شده است. بازنگری در این قانون امری ضروری است. در طرح تصویب شده در مجلس شورای اسلامی وظایف عوامل و ارکان تاثیرگذار در چرخه ساخت و ساز مسکن و بخش‌های نظارتی کاملا روشن است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که این طرح بسیار جامع می‌باشد تصمیم امروز کمیسیون بر این شد تا این طرح به کمیته ویژه در کمیسیون ارجاع شود و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بررسی‌های کارشناسی بر روی آن صورت گیرد تا در نهایت طرحی جامع برای اصلاح این قانون به منظور جلوگیری از فروش تخلف و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تهیه شود.

انتهای پیام

نظر شما