شناسهٔ خبر: 44123187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار:

۳۰۰ نیروی امدادی طرح زمستانی امداد و نجات را در خوی اجرا می‌کنند

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: طرح زمستانی امداد و نجات در این شهرستان با حضور ۳۰۰ نفر از امدادگران و نیروهای عمل کننده در حوادث آغاز شده و تا نوروز ۱۴۰۰ ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حسین عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با بهره گیری از ۱۰۰ دستگاه امدادی بزرگ و کوچک در جاده های اصلی شهرستان و در پایگاه های امدادی اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی شامل امداد و نجات، آنست، واکنش سریع مردان و زنان علاوه بر حوادث جاده ای، آماده پاسخگویی به تقاضاها و مقابله با هرگونه سوانح و حوادث احتمالی در حوزه مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی جاده های خوی در زمستان امسال هستند.

فرماندار خوی ادامه داد: کارکنان هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شبکه بهداشت، شهرداری، آتش نشانی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در این طرح همکاری می کنند.

عباسی اظهار کرد: برخورد مناسب و آمادگی کامل در رویارویی با سرمای زمستان و برف و کولاک و ارائه خدمات بهینه به مردم در کنار تجهیز پایگاه ها و انبارهای خوی به اقلام امدادی از جمله اهداف اجرای طرح توزیع اقلام زمستانی است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و اقداماتی همچون دوره بازآموزی برای امدادگران، انباشت اقلام امدادی و زیستی، ذخیره سوخت لازم برای پایگاه‌های بین‌شهری اظهار داشت: خدمات طرح زمستانه شامل جستجو و نجات، رهاسازی، انتقال مصدومان احتمالی به مراکز درمانی، اسکان و تغذیه اضطراری مسافران در راه مانده است.

به گزارش ایرنا، خوی از جمله شهرهای سردسیر آذربایجان غربی به شمار می رود که در فصل سرما به علت بارش برف، بروز کولاک، بهمن و یخبندان حوادث متعدد جاده ای در آن رخ می دهد.

نظر شما