شناسهٔ خبر: 44123140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار قزوین:

کمربندی نسیم شمال فردا افتتاح می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: کمربندی نسیم شمال که عملیات مرمت، زیرسازی و روسازی آن از حدود یک سال پیش آغاز شده بوده بود صبح روز چهارشنبه (۵آذرماه) افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندارقزوین با بیان اینکه مراحل تعمیر و بهسازی جاده کمربندی نسیم شمال تقریباً به اتمام رسیده است اظهار کرد: کمربندی نسیم شمال که عملیات مرمت، زیرسازی و روسازی آن از حدود یک و نیم سال پیش آغاز شده بوده بود صبح روز چهارشنبه (۵آذرماه) افتتاح می‌شود و از این زمان بارگزاری ترافیکی روی این کمربندی از سر گرفته می‌شود.
او بیان کرد: در حال حاضر فقط کشیدن خط وسط این کمربندی و نصب میخ‌های زرد چشم گربه‌ای باقی‌مانده که ظرف امروز و فردا به پایان خواهد رسید. البته در این مرحله فقط فاز اول این مسیر که ۱۷۰۰متر مسافت دارد افتتاح می‌شود و فاز دوم کمربندی که تا تقاطع شهر اقبالیه (سلطان‌آباد) ادامه پیدا می‌کند، احتمالاً تا پایان آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
فرخزاد با اشاره به میزان پیشرفت بالای فاز دوم این کمربندی ادامه داد: بخش بتن‌ریزی فاز دوم این کمربندی انجام شده ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر آسفالت آن هنوز انجام نشده است.
معاون استاندار قزوین با یادآوری اینکه تعمیر و بهسازی این جاده کمربندی یکی از مطالبات مهم مردم قزوین و سایر استان‌های کشور بوده است گفت: با توجه به کامل نبودن رینگ شهری قزوین جاده نسیم شمال که در اصل جاده تردد شرکت گاز بوده، به تدریج به کمربندی جنوب شهر قزوین تبدیل شد که بیشترین تردد از آن انجام می‌شد.
فرخزاد با اشاره به تخصیص ۳۲میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای اصلاح این مسیر راهبردی افزود: با توجه به ورود به‌موقع دستگاه قضائی در راستای احیای حقوق عامه بهسازی و نوسازی این جاده کمربندی به هر ترتیب در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۸ آغاز شد و پس از کش‌ و قوس‌های فراوان و تاخیرهای زیادی که در روند ساخت این کمربندی ایجاد شد در نهایت از روز چهارشنبه شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه ۵محور مواصلاتی شهر قزوین را به خاطر محدودیت‌های هوشمند کرونایی مسدود کرده‌ایم، افتتاح این کمربندی می‌تواند کمک زیادی به ما برای پخش بار ترافیکی در سطح شهر قزوین کند و استفاده از آن به عنوان مسیر جایگزین محورهای انسداد یافته در دستورکار قرار دارد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما