شناسهٔ خبر: 44123088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۹۰درصد دانش آموزان قزوینی عضو شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۹۰درصد دانش آموزان قزوینی و ۱۰۰درصد معلمان عضو شبکه شاد هستند و از برنامه‌های آموزشی این شبکه استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس شهری و روستایی تقریبا  از امکانات آموزش مجازی برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر ۱۰درصد دانش آموزان به علت نداشتن زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی و عدم برخورداری خانوارهای کم‌بضاعت از تلفن‌های هوشمند و تبلت از عضویت در شبکه شاد محروم هستند.
او اظهار کرد: از شیوع کرونا تاکنون آموزش و پرورش با شعار "مدارس تعطیل است اما آموزش تعطیل نمی‌شود" فعالیت‌های خود را ادامه داده و معلمان مدارس با تمام توان فعالیت‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی و شبکه شاد ادامه می‌دهند و مدیران مدارس نظارت کامل به برنامه‌های درسی دانش آموزان دارند.
اصغری با بیان اینکه بیش از ۲۰۰روستا در سطح استان به شبکه اینترنت دسترسی ندارند، ادامه داد: برای دانش آموزان این مناطق با استفاده از جزوه‌های آموزشی ،سی دی و تولید درسنامه و محتوای آموزشی یا از طریق تلویزیون آموزش ها انجام می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ دانش آموزی از آموزش دور نیست، تاکید کرد: کلاس‌ها در روستاها به دلیل کم بودن تعداد جمعیت اغلب به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود  و در شرایط فعلی با ارسال بسته‌های آموزشی با رعایت موارد بهداشتی آموزش‌ها ادامه دارد.
او تصریح کرد: تلاش می شود همه دانش آموزان از امکانات آموزشی برابر برخوردار باشند و عدالت آموزشی برقرار باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: هم اکنون امکانات آموزشی شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز تا حدودی برطرف شده است ولی کاستی‌ها نیز داریم که به مرور زمان حل می شود.
استان قزوین دارای ۲۳۵هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما