شناسهٔ خبر: 44122815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آبفای خوزستان خبر داد:

ورود ۷۰ درصد روان آب‌ها به شبکه فاضلاب آبادان

اهواز- مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: در بارندگی اخیر آبادان، بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب معادل ۷۰ درصد روان آب‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌های شهری جمع آوری آب‌های سطحی، وارد شبکه فاضلاب شهری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق حقیقی پور اظهار کرد: شبکه فاضلاب آبادان با ۷۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و ۴۵ ایستگاه، پمپاژ فاضلاب لیفت و منهول پمپ در شبانه‌روز ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهری را دفع می‌کند.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب روان آب‌های ناشی از بارندگی اخیر به دلیل نبود زیرساخت‌های شهری جمع آوری آب‌های سطحی در چهار ساعت به شبکه فاضلاب آبادان وارد شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به اینکه حجم گسترده روان آب‌های ورودی به خطوط فاضلاب با فعالیت مداوم ایستگاه‌های پمپاژ در همان ساعات اولیه دفع شد، بیان کرد: ورود چند برابر ظرفیت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب مشکلاتی را برای بهره‌برداری از خطوط و خدمات‌رسانی عادی دفع فاضلاب شهری ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: سرقت و تخریب مکرر درب‌های منهول و به تبع آن ورود نخاله‌ها و مصالح ساختمانی و عمرانی به داخل منهول‌های فاضلاب و همچنین فرسودگی حدود ۲۰۰ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی فاضلاب آبادان از دلایل اصلی پس‌زدگی فاضلاب و مشکلات عمده برای ارائه خدمات هر چه سریع‌تر در بخش فاضلاب است.

حقیقی پور بر تلاش و پیگیری بی‌وقفه شرکت آب و فاضلاب خوزستان در راستای توسعه خدمات این شرکت به خصوص در بخش ارائه خدمات دفع فاضلاب به مردم آبادان تأکید و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد تومان از ۱۷ میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده، تخصیص داشته‌ایم که شرکت آب و فاضلاب خوزستان عملیات متعددی را مثل اجرای ۳۰ کیلومتر خطوط فرعی و اصلی، بازسازی و افزایش ظرفیت هشت ایستگاه پمپاژ فاضلاب آبادان به ارزش ۵۰ میلیارد تومان آغاز و اجرا کرده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی این شرکت به رغم مشکلات موجود اقتصادی و افزایش نرخ ارز و تورم در سطح استان و به خصوص شهر آبادان تداوم دارد؛ در راستای انجام وظایف خود برای پایداری خدمات‌رسانی به مردم آبادان و از محل منابع جاری شرکت، ۲۰ کیلومتر از خطوط اصلی این شهر در هشت ماهه گذشته لایروبی شده و همچنین یک هزار در منهول به دلیل سرقت یا تخریب از بین رفته بود، نصب شده و ۶ دستگاه پمپ جدید نیز در ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب آبادان راه‌اندازی شده است.

صادق حقیقی پور با بیان اینکه انتقادات و تحلیل عملکرد آبفا در سطح استان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر نباید بدون در نظر گرفتن تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه پرسنل این شرکت در شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا و آن هم در شرایط سخت منابع مالی صورت بگیرد، افزود: شرکت آب و فاضلاب خوزستان هرگز به دنبال شانه خالی کردن از پاسخگویی به مطالبات به حق مردم برای دریافت هر چه بهتر خدمات آب و فاضلاب نیست و نخواهد بود.

وی با بیا اینکه همگرایی و درک متقابل مشکلات و مسئولیت‌ها مهم‌ترین اصل برای خدمات‌رسانی یکپارچه به مردم استان به خصوص مردم آبادان و خرمشهر است، عنوان کرد: عبور از موانع موجود و تلاش برای حل مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید در استان و به تبع آن مدیریت بحران آب‌گرفتگی معابر نیازمند همکاری و هماهنگی همه‌جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی استان به خصوص آبفا و شهرداری در شهرستان‌هاست.

نظر شما