شناسهٔ خبر: 44122205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خوش‌آمد رسانه‌ای اصلاح‌طلبان به آنتونی بلینکن!

انتشار خبر معرفی آنتونی بیلیکین، قائم مقام جان کری در دولت اوباما به عنوان گزینه تصدی وزارت خارجه در دولت جوبایدن باعث شده تا روزنامه‌های اصلاح‌طلب با خوش بینی به حضور وی در دولت آینده آمریکا به او خوش‌آمد بگویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، انتشار خبر معرفی آنتونی بیلیکین، قائم مقام جان کری در دولت اوباما به عنوان گزینه تصدی وزارت خارجه در دولت جوبایدن باعث شده تا روزنامه‌های اصلاح‌طلب با خوش بینی به حضور وی در دولت آینده آمریکا به او خوش‌آمد بگویند.

 

 

 

 

 

«آنتونی جان بلینکن» سیاستمدار آمریکایی ۵۸ ساله متولد نیویورک از پدر و مادری یهودی، در طول سه دهه اخیر سمت‌های ارشد سیاست خارجی در دو دولت آمریکا داشته که متاخرترین آن‌ها قائم مقام وزیر خارجه، دیپلمات شماره دوی آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در دولت اوباما بوده است. پیش از فعالیت در وزارت خارجه، بلینکن در کاخ سفید دستیار اوباما و معاون اصلی مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود.

مواضع وی در خصوص برجام و استفاده از آن در پیشبرد اهداف آمریکا نیز مشخص است؛ به عنوان نمونه بلینکن در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز که ۲۵ سپتامبر بعد از شکست آمریکا برای تمدید نامحدود محدودیتهای تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و بعد تلاش‌های واشنگتن برای فعال کردن مکانیسم ماشه، روی وبسایت این شبکه قرار گرفت، ضمن انتقاد از اقدام دولت ترامپ به خروج از برجام و نداشتن حقی در استفاده از این مکانیسم به عنوان مشارک در برجام به دلیل خروج از توافق، گفته است: اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای بازگردد، ما هم همین کار را خواهیم کرد. اما از آن به عنوان سکو استفاده می‌کنیم و در همکاری با متحدان و شرکایمان تلاش خواهیم کرد آن را محکم‌تر و طولانی‌تر کنیم. فکر می‌کنم این حُسن را دارد که ما را در کنار متحدان و شرکایمان قرار می‌دهد تا بتوانیم با هم به شکلی موثرتر علیه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران فشار بیاوریم و اطمینان یابیم وقتی بحث این فعالیت‌ها در میان است، این ایران است که منزوی است نه آمریکا.

انتهای پیام/

نظر شما