شناسهٔ خبر: 44121843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به ماجرای دلالی در فوتبال ورود می‌کنیم

سارا فلاحی: اصطلاحی مد شده که می‌گوید پول بده و فوتبال بازی کن!

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به عملکرد تیم های صنعتی جرو برنامه‌های ما است و در آینده بررسی ویژه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سارا فلاحی درباره نحوه اداره تیم های صنعتی فوتبال ایران و ناهنجاری های موجود در این تیم‌ها که در برخی مواقع سبب گسترده شدن فضای دلالیسم می شود، اظهار داشت: در فراکسیون ورزش نقشه راهی ترسیم کرده ایم و مسائل مختلف را به تناسب اولویت جلو می بریم. بررسی نحوه فعالیت تیم‌های صنعتی هم جزو برنامه های ما است. تاکنون جلسه‌ای در این باره برگزار نشده است اما در چارت برنامه‌ریزی ما یکی از مباحث مهم رسیدگی به فعالیت تیم های صنعتی است.

وی درباره اینکه شنیده می‌شود فعالیت برخی باشگاه‌های صنعتی تاثیر مهمی در افزایش فضای دلالیسم و مبلغ قرارداد برخی بازیکنان داشته است، عنوان کرد: متاسفانه بحث دلالیسم در ورزش تنها متعلق به تیم های صنعتی نیست و این مقوله فسادآور در دنیا دیده می‌شود. می‌توان با رصد و نظارت با بخشی از این موضوع مقابله کرد اما برخی مواقع توافق هایی پشت پرده بین طرفین صورت می‌گیرد که هیچ‌وقت نمی‌توان کامل آنها را رصد کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روند دلالیسم در ورزش توضیح داد: این موضوع هم به حوزه نظارتی بازمی‌گردد. دلالیسم در فوتبال به عنوان یک رشته جذاب و پولساز وجود دارد و حتی اصطلاحی مد شده که می‌گوید پول بده و فوتبال بازی کن. تا جایی که به ما مربوط است باید به حوزه دلالیسم ورود کنیم زیرا این موضوع سبب شده ورزش به درستی توسعه پیدا نکند.

فلاحی خاطرنشان کرد: بحث دلالی ورزش ما را در یک مسیر انحرافی قرار داده است. نه تنها مجلس بلکه باید تمام نهادهای نظارتی نگاهی ساختاری و همه جانبه داشته باشند تا بتوانیم با بحث دلالی مقابله کنیم. هر جایی می‌رویم و هر بحثی که مطرح می‌شود، یک سمت آن به این بحث بازمی‌گردد. همین امر سبب شده ورزش ما به سمت بیماری حادی برود که اگر جلوی آن را نگیریم، در آینده خیلی حاد می‌شود.

نظر شما