شناسهٔ خبر: 44121663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هوا در خراسان رضوی رو به گرمی می‌رود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با آغاز روند افزایش دمای هوا از فردا چهارشنبه پنجم آذر ماه در این استان، تا پایان هفته جاری هوای خراسان رضوی بطور محسوس گرم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، آیدا فاروقی اظهار کرد: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوا در مشهد هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که به تدریج افزایش یافته و تا پایان هفته جاری به ۱۵ درجه خواهد رسید. 
وی کمینه دمای دیشب هوای مشهد را یک درجه زیر صفر اعلام و بیان کرد: امشب دمای هوای این کلانشهر تغییری نمی‌کند اما تا پایان هفته جاری دمای شبانه هوای مشهد به بالاتر از صفر می‌رسد. 
کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز همچنین آسمان بیشتر مناطق استان ابری پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: در این مدت بارشهای پراکنده بطور موقت در مناطق شرقی، شمال غرب و مرکز خراسان رضوی رخ خواهد داد. 
فاروقی افزود: ظرف دیشب تاکنون بارشهای پراکنده از شهرستانهای قوچان، کلات و چناران در نیمه شمالی خراسان رضوی و همچنین نیشابور و فریمان درمحدوده مرکزی این استان گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی کلی وضعیت جوی خراسان رضوی برای امشب و صبح فردا پنجم آذر ماه پدیده مه در مناطق سردسیر استان همراه با کاهش دید افقی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سرعت وزش باد نیز از امروز چهارم آذر ماه تا پایان هفته جاری در این استان به ویژه در مناطق بادخیز آن افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به وضعیت کیفیت هوای مشهد اشاره و بیان کرد: کیفیت هوای این کلانشهر برای امروز "ناسالم" پیش‌بینی شده اما از عصر امروز به تدریج غلظت آلاینده‌ها در هوای تنفسی شهروندان مشهدی کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما