شناسهٔ خبر: 44118998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

پروژه مسکن نیازمند فارس به موقع کامل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: روند ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و محرومان در فارس با قوت به پیش می‌رود و به موقع تکمیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاءالله زمانی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مسکن نیازمندان در جمع خبرنگاران گفت: روند ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و محرومان در فارس با قوت به پیش می‌رود و بسیاری از واحد‌ها به مراحل نهایی ساخت نزدیک می‌شود و در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه امیدواریم تا پایان امسال این طرح به سطح قابل قبولی برسد.

او با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در این طرح تسهیلات کم‌بهره ۵۰۰ میلیون ریالی و قرض‌الحسنه رایگان ۳۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌کند، افزود: احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه تصویب شد و قبل از آن ارزیابی برای احداث حدود ۷۹۵۰ واحد مسکن محرومان و نیازمندان از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.

زمانی با بیان اینکه ۷۹۳۷ متقاضی مسکن در فارس تشکیل پرونده داده‌اند، گفت: تاکنون ۲۹۰۰ نفر از این متقاضیان که شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همچنین سایر متقاضیان فاقد پوشش حمایتی، هستند، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: عقدقرارداد با بانک برای ۲۱۳۷ فقره تسهیلات انجام شده و میزان وام بلاعوض پرداخت شده تا کنون ۷۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

زمانی همچنین پیشرفت اجرای طرح‌های مسکن محرومان را در سراسر فارس خوب ارزیابی و اضافه کرد: پی کنی ۲۱۵۰ واحد تاکنون انجام شده و ۱۰۶۸ واحد نیز در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد، اجرای اسکلت و دیوار برای ۲۶۷ واحد انجام شده و ۸۲ واحد در مراحل پایانی سفت کاری و اجرای سقف است.

او با بیان اینکه استان فارس با گرفتن سهمیه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و محرومان در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه از استان‌های پیشتاز کشور است، به عزم جدی و جهادی کارکنان بنیاد مسکن برای احداث سرپناه ویژه مددجویان اشاره و اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مسکن احداث شده دراستان فارس در قالب احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، تامین مسکن نیازمندان و محرومان جامعه را از آرمان‌های اصلی بنیاد دانست و گفت: ۱۰۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در فارس اختصاص یافته و ۲۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیارد ریال آن تا کنون جذب شده است.

زمانی بیان کرد: ۲۸۹۱ متقاضی زیر پوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۱۶۳ متقاضی تحت پوشش بهزیستی و ۲۸۴۶ متقاضی فاقد پوشش حمایتی، برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما