شناسهٔ خبر: 44118867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان خبرداد:

آغاز توزیع تجهیزات هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از آغاز توزیع ۵۰۷ قلم تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در بین هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، کورش مودت در حاشیه آیین توزیع تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی مهارت آموزی در سطح استان، توضیح داد: در ۴۰ منطقه آموزش و پرورش استان خوزستان بالغ بر ۱۶۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش فعال هستند که تجهیزات مورد نظر در بین همه این مراکز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات شامل ۵۲ نوع وسیله تخصصی و آموزشی در زمینه صنعت هستند؛ خاطرنشان کرد: خرید و توزیع این تجهیزات بر اساس نیاز رشته های متقاضی و همچنین تغییرات کتب درسی صورت گرفته است و توزیع آنها با اولویت دهی به مناطق کم برخوردار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه کمی و کیفی مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش استان؛ تصریح کرد: راه اندازی هنرستان تخصصی کشاورزی وابسته به جهاد کشاورزی در شهرستان دزفول؛ افتتاح هنرستان خیرساز شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد و تاسیس ۱۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مستقل و ضمیمه در شهرستان های دیگر استان از جمله اقدامات توسعه محور در این حوزه بوده است.

مودت در پایان یادآور شد: اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای خرید و توزیع تجهیزات در بین هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان اقدامی اثربخش در راستای ترویج رویکرد مهارت آموزی در بین دانش آموزان استان است.

نظر شما