شناسهٔ خبر: 44118105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمامی خدمات بهزیستی اصفهان غیرحضوری است

اصفهان - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: اکنون تمامی امور از جمله خدمات مددکاری، صدور پروانه و مجوز مراکز تحت نظارت این اداره و نیز درخواست‌ها و مراحل فرزندخواندگی به سبب شیوع کرونا به شیوه غیرحضوری انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی ناجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از همان ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به مددجویان  بهزیستی از جمله امور اجتماعی با بسترسازی ارائه خدمات الکترونیکی در دفاتر پیشخوان فراهم شد تا با کاهش حضور افراد در اماکن عمومی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

 وی افزود: تنها مددجویانی که از حداقل امکانات الکترونیکی برخوردار نیستند می‌توانند با تماس تلفنی و یا حضور از مددکاران بهزیستی برای انجام کارهای خود کمک بگیرند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: با توجه به محدودیت کرونایی ۲ هفته‌ای، بازدیدهای کارشناسان از مراکز نیز به شکل غیرحضوری انجام می‌شود و محدودیت‌های ورود و خروج و ملاقات در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اصفهان در حال اجراست.

ناجی به متقاضیان فرزندخواندگی توصیه کرد که مدارک و درخواست خود را در سامانه فرزندخواندگی بارگذاری و ارسال کنند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ زوج متقاضی پذیرش فرزند خوانده هستند گفت: در شیرخوارگاه بهزیستی ۲۵ کودک نگهداری می‌شود که ۱۹ نفر آنها نیازمند پیگیری درمانی به دلیل نواقص و مشکلات جسمی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی بهزیستی اصفهان افزود: سالانه حدود ۸۰ طفل یا کودک در بهزیستی اصفهان واگذار می‌شود و هر ساله دستکم ۲۰۰ نفر به زوج‌های متقاضی فرزندخواندگی در استان اضافه می‌شود.

ناجی تصریح کرد: در ۳۹ خانه کودک و نوجوان اصفهان نیز ۴۹۰ کودک و نوجوان نگهداری می‌شود که بیشتر آنها شرایط واگذاری دائمی و خانواده زیستی ندارند ولی می‌توانند به صورت سرپرستی و حضانت موقت یا امین موقت واگذار شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان تاکید کرد : بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مددجویان تقویت شده است و امیدواریم این روند در دوران پساکرونا نیز ادامه داشته باشد.

 اکنون حدود ۱۱۰ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

نظر شما