شناسهٔ خبر: 44118103 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون قایقرانی | لینک خبر

پوریا شریفی: پس از بهبود کرونا کم کم تمریناتم را آغاز کردم

صاحب‌خبر -

ملی پوش کایاک ایران گفت: با وجود اینکه براثر ابتلا به ویروس کرونا به صورت خفیف بیمار شدم اما بدنم ضعیف شده و فعلا نمی توانم به اردوی تیم ملی ملحق شوم.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، پوریا شریفی در گفتگو با ایسنا درباره ی وضعیت خود پس از ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: خدا را شکر بیماری من خفیف بود و ریه ام را درگیر نکرد. دو هفته در منزل قرنطینه بودم و بعد از دو هفته نیز با صلاحدید پزشک و مربی در مکان های خلوت پیاده روی می کنم. کم کم  می خواهم تمرینات قایقرانی را در مکان های خلوت  آغاز کنم البته کمی افت بدنی دارم که بخاطر این بیماری، طبیعی است.

او افزود: ابتلای من به این ویروس مصادف با شروع اردوها بود  و الان هم کمی ضعف بدنی دارم و نمی توانم مثل قبل تمرین کنم. با این حال باید کم کم تمرینات  را شروع کنم و به آمادگی نسبی برسم و بعد در اردو ها حاضر شوم. با صلاحدید مربی تیم ملی نیز تمریناتم را در تهران انجام می دهم تا هم آمادگی نسبی پیدا کنم و هم سیستم ایمنی بدنم تقویت شود و بعد به اردو بروم. چون در اردو فشار تمرینات بالا است و اگر از الان بخواهم وارد اردو شوم ممکن است به مشکل برخورد کنم.

شریفی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند تا مسابقات انتخابی المپیک بتواند به آمادگی کامل برسد، تصریح کرد:  کار نشد ندارد و از طرفی امسال، سال عجیبی بود و اتفاقات گوناگونی را تجربه کردیم. اردیبهشت ماه هم که مجموعه های ورزشی تعطیل شد مجبور شدم در خانه تمرین کنم و توانستم خودم را با شرایط وفق بدهم و در قهرمانی کشور هم نتیجه بدی کسب نکردم. فکر می کنم این اتفاق هم مشکلی در کارم ایجاد نکند و یاد گرفته ام که چگونه خودم را در این شرایط به آمادگی برسانم.

ملی پوش قایقرانی ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تیم کایاک ایران چقدر شانس گرفتن سهمیه المپیک را دارد، تاکید کرد: تاریخ مسابقات هنوز مشخص نیست و صحبت هایی مطرح شده مبنی براینکه یا مسابقات لغو شود یا به تعویق بیفتد و در این شرایط برنامه ریزی کردن سخت شده است. کسب سهمیه المپیک قبلا هم سخت بود و پس از شیوع ویروس کرونا سخت تر هم شده است اما این طور نیست که ما اصلا شانس نداشته باشیم و ملی پوشان تمرینات خود را انجام می دهند تا بتوانند به سهمیه برسند.

شریفی در مورد تجربه تمرین با قایقرانان بادبانی در ترکیه برای حضور در لیگ ستارگان جهان گفت: برای اولین بار در قایق بادبانی قرار گرفتم و تجربه خوب  و جالبی بود. تیم حرفه ای و خوبی کنار هم بودیم و  نکات فنی زیادی یاد گرفتم. تمرینات جلوتر برود باید دید که می توانم از لحاظ فنی کمک کنم یا خیر.  تلاشم را می کنم به مسابقه برسم چون برای خودم تجربه جالب  و خوبی است. همچنین لیگ ستارگان جهان، مسابقه بزرگی است هر کسی شانس این را ندارد که در این تیم قرار بگیرد و به این مسابقه برود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما