شناسهٔ خبر: 44118023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پزشک در منزل

صاحب‌خبر - مراجعه پزشک در منزل در طول تاریخ و در اکثر کشورهای توسعه یافته امری عادی است و home visit  نام دارد که اکثر این مراکز به شکل خصوصی سازمان دهی شده اند . کلیه  امور مراقبت را در منزل انجام میدهند . وجود چنین مراکزی در ایران برای کمک به بیماران بسیار مفید است چون برخی از بیمارن به دلیلی قصد خارج شدن از منزل را ندارند و برخی توانایی خروج از منزل را ندارند ، حضور ویزیت پزشک در منزل برای اینگونه افراد تنها راه ممکن و امری ضروری است.

 امروزه به مراجعه به مطب پزشک مشکلاتی همانند : هزینه های بالای رفت آمد و انتظار در مراکز درمانی ریسک ابتلا به کرونا و  هدر رفتن وقت را به دنبال دارد و به همین دلیل مراجعه پزشک در منزل باعث حفظ سلامت روحی و جسمی میشود.
 
فرآیند درخواست پزشک در منزل از هوم کا
شما با فرآیند پیچیده ای درگیر نمیشوید و کافیست روی دکمه ثبت رایگان کلیک کنید تا به صفحه ی ثبت سفارش منتقل شوید . و  سپس سوالاتی ابتدایی مانند جنسیت و محدوده سنی پرسیده میشود ، و در قسمت توضیحات اضافی در مورد مشکل و علائمتان برای ما بنوسید و زمان را انتخاب کنید تا سفارشتان به صورت رایگان ثبت شود ! و در صورتی که تمایلی به ثبت در خواست به صورت آنلاین ندارید باز هم جای نگرانی نیست  می توانید از  طریق تماس با شماره ی  ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ درخواستتان را ثبت نمایید. 

و سپس همکارانمان با شما تماس خواهند گرفت و مراحل بعدی را به اطلاع شما خواهند رساند.

مجموعه هوم کا علاوه بر خدمت پزشک در منزل، خدماتی نظیر تست کرونا در منزل ، آزمایش در منزل ، فیزیوتراپی در منزل و... ارائه می دهد که شما عزیزان می توانید از این خدمات بهره مند شوید.
 
مزایای پزشک در منزل
  • وقت برای انسان مدرن مسئله ای بهشدت مهم و قابل اهمیتی است، شلوغی زیاد خیابان ها و ترافیک و انتظاربرای نوبت پزشک در بیمارستان ها و مطب پزشک و در برخی از شرایط ویزیتپزشکی که بیست دقیقه بهطول میانجامد ، نیمی از روز شما را درگیر میکند . برای افرادی که اکثر وقتشان صرف کار می شود و مشغله کاری به آنها اجازه رفتن به بیمارستان را نمیدهد به شدت حائز اهمیت است این افراد که از نظر زمانی دچار محدودیت هستند میتوانند به جای اینکه وقتشان ساعت ها هدر برود تنها با یک تماس یا ثبت در خواست رایگان در زمان مورد نظر بر اساس برنامه ریزی شخصی خود خدمات پزشکی را در منزل  دریافت کنند.

    در هنگام بیماری اکثر ما دچار کسالت و خستگی ناشی از بیماری میشویم، مراجعه به پزشک و منتظر ماندن برای ما به شدت مشکل است ، ودر این شرایط اینکه پزشک در خانه برای ویزیت مراجعه کند،باعث حفظ ارامش میشود و آرامش روحی باعث تسریع روند بهبودی میشود از طرفی برخی افراد به دلیل تنهایی فاقد همراه برای مراجعه به مراکز پزشک هستند و مراجعه به پزشک به صورت تنهایا برایشان امکان پذیز نیست،یا اینکه باعث ایجاد استرس و نگرانی میشود و در این صورت مراجعه پزشک در منزل باعث ایجاد حس دلگرمی میشود.

    سالمندانی که توانایی حرکت و مراجعه به پزشک را ندارند، یا فرزندشان به علت مشغله یا فاصله مکانی توانایی رسیدگی به والدین را نداشته باشند.می توانند از خدمات هوم کا استفاده کنند.

    اکثر کودکان هنگام مراجعه به پزشک دچار اضطراب میشوند و در محیط شلوغ بیمارستان ها می ترسند اگرشما تمایل دارید اضطراب کمتری به کودکانتان تحمیل شود بهترین راه استفاده از خدمات پزشک در منزل است.

    ویزیت منظم پزشک احتمال شدت گرفتن بیماری و بستری شدن را کاهش میدهد که این امر شاید به صورت مراجعه حضوری ممکن نباشد ، اما با هوم کا با نظم بیشتری صورت میگرد.

    ممکن است پس از جراحی موقعیتی پیش بیاید که فرد توانایی حرکت و مراجعه به مراکز درمانی و از طرفی نیاز به ویزیت مداوم پزشک داشته باشد ، در اینصورت مراجعه دائمی به پزشک به شدت مشکل و حتی در برخی از موارد غیرممکن است.

    امروزه جامعه با بحران کرونا دست و پنجه نرم میکند ، و مراجعه به محیط بیمارستان ها به ازدحام جمعیت و حضور بیمارانی که بعضا مشکوک به کرونا هستند، ریسک ابتلا به کرونا را همراه دارد.
به همین دلیل برای حفظ سلامت خود و خانواده و جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر دار میتوان با استفاده از هوم کا درخواست ویزیت داد و از بیماری مصون ماند .

و لازم به ذکر است که پزشکان هوم کا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در منزل شما حضور پیدا میکنند و نیاز به نگرانی ازین بابت نیست.
 
 پزشک عمومی در منزل
برخی از افراد دچار علائم بیماری میشوند و سرچ کردن این علائم در اینترنت باعث افزایش استرس و کسب اطلاعات غلط و ایجاد استرس و نگرانی در فرد میشود . در این هنگام یک پزشک عمومی میتواند علائم بیماری را به خوبی شناسایی کند ، و در با بررسی نتایح ازمایشات و چکاپ در منزل داروهای متناسب با شرایط بیمار را تجویز کند ، یا در صورت لزوم به متخصص ارجاع دهد.

و علاوه بر این  مشکلات مربوط به سیستم قلبی همانند : فشارخون بالا و بیماری ایسکمیک قلب کمک کند.

بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی همانند: آسم و ذات الریه
و کم خونی و دیاب و صرع و ... را درمان کند.
 
 
 
پزشک متخصص در منزل
پزشک متخصص در مواقع نیاز میتواند بر بالین بیمار بسیار کمک کننده باشد . در اغلب موارد اکثر ما هنگامی که دچار هر نوع بیماری ای که میشویم به پزشک عمومی مراجعه می کنیم و انتظار داریم تمام مشکلات و بیماری های ما را شناسایی کند ، اما اینطور نیست هر پزشک در یک زمینه  تخصص لازم را دارد که در ادامه برای شما موارد تخصص چند مورد از متخصصان را ذکر کرده ایم که شما یا پزشک عمومی باید بر اساس درد و یا مشکل در نواحی مختلف بدن تشخیص دهید که به چه نوع متخصصی نیاز دارید .

وظایف متخصص داخلی:
این تخصص به تشخیص و درمان بیماری‌های داخلی می‌پردازد که ارگانی از بدن یا همه آن را درگیر می‌کنند. رشته داخلی در گذشته زیر شاخه یا فوق تخصص نداشت و متخصصان داخلی همه نوع بیماری را ویزیت می‌کردند اما امروزه این رشته، فوق تخصص‌های متعددی دارد، از جمله:
 
فوق تخصص گوارش و کبد: این پزشک به بررسی و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد و پانکراس؛ آندوسکوپی؛ کولونوسکوپی و … می‌پردازد.
 
فوق تخصص خون و آنکولوژیمطالعه خون و بافت‌های سازنده خون، تشخیص، درمان و انجام شیمی درمانی برای افراد مبتلا به بیماری‌های خون و تومورهای سرطانی برعهده این پزشکان است.
 
فوق تخصص کلیه (نفرولوژی)درمان و تشخیص بیماری‌های داخلی کلیه و همچنین انجام و آماده‌سازی بیماران برای پیوند کلیه و دیالیز و نگهداری پیوند کلیه از وظایف این پزشکان است. برای تشخیص و درمان فشار خون نیز می‌توانید به این متخصصان مراجعه کنید. 
 
فوق تخصص رماتولوژی: شناخت و درمان اختلالات مربوط به مفاصل و سایر بافت‌های همبند، عضلات، بیماری‌های رماتولوژی و پوکی استخوان برعهده این پزشکان است.
 
 
فوق تخصص غدد: شناخت و درمان بیماری‌های غدد، تیروئید، دیابت، چاقی، اختلالات چربی خون، اختلالات قائدگی و پرمویی، بیماری‌های متابولیک و ارثی، کوتاهی قد و اختلال رشد، کمبود وزن در کودکان، بلوغ زودرس و دیررس، بیماری‌های غدد جنسی و دستگاه تناسلی، بیماری‌های غدد هیپوفیز، تعیین جنسیت و ایهام تناسلی و بیماری‌های غدد فوق کلیوی به این گروه از پزشکان مربوط می‌شود.
 
فوق تخصص قلب و عروق: درمان بیماری‌های قلب و عروق خونی، انجام آنژیوگرافی، اکو و نیز تعیین موارد لازم برای عمل جراحی قلب به این گروه از پزشکان مرتبط است. عملکرد این رشته کاملا همانند رشته تخصصی قلب و عروق است (متخصصین قلب و عروق) که پس از دوره پزشکی عمومی به دست می‌آید. این رشته فلوشیپ‌های متعددی مثل اکوکاردیوگرافی (تصویربرداری از قلب با امواج صوتی)، اینترونشنال کاردیولوژی (ترمیم قلب و عروق از طریق کاتتر)، بیماری‌های مادرزادی قلب در بالغین، نارسایی قلب، پیس‌میکر (دستگاه ضربان‌ساز قلب) و. . . . نیز دارد.

فوق تخصص ریهبررسی و درمان اختلالات مربوط به شش‌ها و سایر اجزای دستگاه تنفسی برعهده این پزشکان است.
 
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری: تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های عفونی، تب‌دار و واگیردار ناشی از میکروارگانسیم‌ها (میکروب‌ها، ویروس‌ها و…) به این پزشکان مربوط می‌شود. این رشته تخصص مستقیم هم دارد (متخصص عفونی) که پس از دوره پزشکی عمومی به دست می‌آید.
 
تعرفه ویزیت پزشک در منزل
تعرفه ویزیت پزشک به نوع درخواست شما و میزان تخصص پزشک مورد نظر بستگی دارد به همین دلیل نمی توان مبلغی ثابت تعیین کرد . اما میتوانید  از طریق  تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ درخواست خود را مطرح کنید و همکاران ما در هوم‌کا ، متناسب با مشکلتان ، تعرفه‌ی دقیق را به شما ارائه خواهند داد. پزشک در منزل تست کرونا در منزل آزمایش در منزل

برچسب‌ها:

نظر شما