شناسهٔ خبر: 44117944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با خروج سامانه بارشی از کشور پیش‌بینی می شود؛

پایداری جوی در بیشتر مناطق کشور تا اواخر وقت فردا

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، تا فردا جو پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، طی این مدت در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. و تا فردا جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

اما در اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست. این سامانه تا روز پنجشنبه فعالیت خود را به کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده و بارندگی در این مناطق تشدید خواهد شد.

نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر نیز سبب بارش باران در گیلان و غرب مازندران می‌شود بارش در بیشتر این مناطق شدت دارد همچنین در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

طی این مدت بارش در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی و در شمال غرب کشور به‌صورت برف خواهد بود، طی روز جمعه به جز نوار شرقی در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود همچنین بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت بیشتری دارد.

روز شنبه رگبار باران و رعد و برق در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد، و طی این روز برای استان‌های البرز، قزوین، تهران، اردبیل، اصفهان و شمال فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما