شناسهٔ خبر: 44117536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شیخی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور/ بررسی طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت در خصوص مهار کووید ۱۹ در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت .

صاحب‌خبر -

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دستور جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت (طرح شهید سلیمانی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  درباره جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: در جلسه روز گذشته نیز رییس انستیتو پاستور گزارش مباحث علمی، چالش‌ها، باید ها و نبایدهای بحث واکسن کرونا و کیت های تشخیص ویروس کرونا را ارائه کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سوالات و مباحثی را داشتند که مفصل  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پروسه تولید واکسن قطعا زمان بر اما امید آفرین است، اظهار داشت: علی رغم مشکلات زیاد ،تحریمها و همچنین ناشناخته بودن رفتارهای ویروس کرونا در کنار بحث ساخت واکسن باید از طریق تست های دقیق افراد مبتلا شناسایی و جداسازی صورت گیرد، همچنین نیز همزمان به فکر ساخت داروهای موثر باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید موضوع بیماری کرونا  مولتی فاکتوریال بررسی و برنامه ریزی شود و  این به این معنی است که از وجوه مختلف باید کنترل و آموزش و پیشگیری صورت گیرد تا بتوانیم بر مهار آن فائق شویم. قطعا همگرایی و همافزایی دستگاه‌های مختلف و تصمیم گیری‌های علمی و تخصصی و به موقع نقش تعیین کننده دارد.

نظر شما