شناسهٔ خبر: 44117363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرداری منطقه یک همدان، ناجی پروژه های نیمه‌کاره

شهرداری منطقه یک همدان در طی یک سال و نیم اخیر در نقش ناجی پروژه‌های نیمه‌کاره ظاهر شده و با سر و سامان دادن به آنها باعث شده تا عملیات عمرانی آنها از سر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ شهرداری منطقه یک همدان در طی یک سال و نیم اخیر در نقش ناجی پروژه‌های نیمه‌کاره ظاهر شده و با سر و سامان دادن به آنها باعث شده تا عملیات عمرانی آنها از سر گرفته شود تا شاهد افتتاح آنها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

از مسعود دهبانی‌صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت‌وگویی در این زمینه داشتیم که در ادامه می‌آید:

فارس: پس از سه سال از زمانی که قرار بود میدان امام (ره) تبدیل به سایت موزه بشود و صدای بسیاری از شهروندان درآمده بود، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است درباره چند و چون این پروژه توضیح بفرمایید:

تابستان موضوع احداث این سایت موزه به شهرداری منطقه یک واگذار شد، طرح‌ها و برآوردهای لازم که برای اجرای این پروژه نیاز بود همگی به سرعت تهیه و تنظیم شدند و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانستیم با برگزاری مناقصه پیمانکار این پروژه را جذب کنیم.

۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری منطقه یک به این پروژه اختصاص یافته و هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در حال اجرای فوندانسیون اصلی سایت موزه هستیم، این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های شهر همدان محسوب می شود که از اهمیت بالایی نیز برای شهروندان برخوردار است به همین دلیل با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و مهندسی بالا در تلاشیم هرچه سریعتر این پروژه تحویل همشهریان عزیز شود.

فارس: عملیات اجرایی ساخت بوستان فرامنطقه‌ای ولایت که مدتی غیر فعال بود آغاز شده است، گویا شهرداری منطقه یک ساخت این بوستان را بر عهده گرفته. الان شرایط چطور است؟

پروژه پارک ولایت با اعتباری ۹۰ میلیارد ریالی به مناقصه گذاشته شده است و هم اکنون نیز پیمانکار آن جذب شده و در حال اجرای پروژه است؛ بخشی از این عملیات عمرانی این پارک تا انتهای سال به اتمام می رسد و به مردم خوب شهر همدان تحویل می‌شود.

فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیرهای دسترسی پارک و دیوارهای حائل است؛ با توجه به اینکه این پارک یک پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود تا به عنوان یک پارک فرامنطقه‌ای پذیرای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف باشیم.

توسعه فضای سبز و کاربری های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد بسیار مهم است، فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استانداردها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرا منطقه ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد.

فارس: از ابتدای سال عملیات پوشش سقف تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی توسط شهرداری منطقه یک آغاز شده که ظاهرا پوشش سقف میانی این تالار به اتمام رسیده، اقداماتی که در این خصوص داشته‌اید را بفرمایید:

امسال در بودجه شهرداری منطقه یک اعتباری ۶۵ میلیارد ریالی برای اجرای سقف میانی و پوشش سقف تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی در نظر گرفته شده است، با توجه به مطالعات و برآورد مالی که بر روی طرح صورت پذیرفت بنا شد تا گنبد اصلی این تالار که دارای ارتفاعی ۶۵ متری است به عنوان یک المان شهری به قوت خود باقی بماند و در زیر این گنبد بافت میانی فضاکار با ارتفاع ۱۵متری احداث شود.

سازه عرقچین میانی اجرا شده بر روی این تالار از نوع خرپای فضا کار می باشد که در گنبد اصلی نیز به کار رفته است و پوششی که برروی آن در حال اجراست از جنس کلزیپ است.

 پس از اجرای پوشش گالوانیزه اولیه که هم اکنون نیز به پایان رسیده است عملیات عایق کاری با لایه های رطوبت گیر و پشم سنگ اجرا می شود و پوشش نهایی که از جنس آلومنیوم است نیز صورت می گیرد و پس از آن عملیات طراحی و اجرای تاسیسات دکوراسیون داخلی و تجهیز تالار آغاز خواهد شد.

فارس: پروژه بازگشایی بلوار شهید فهمیده نیز با تملک ۳۳ واحد تجاری و مسکونی در ابتدای سال آغاز شد از اقداماتی که در این خصوص داشته‌اید توضیح دهید.

بلوار شهید فهمیده در شهر همدان به عنوان معبری توریستی ترافیکی شناخته می شود، در فصل تابستان و با مراجعه گردشگران شاهد ترافیک زیادی در این معبر بودیم و با تصمیمی که گرفته شد نسبت به تملک این ساختمان که ارزشی ۳۵۰ میلیارد ریالی داشت اقدام کردیم خوشبختانه هم اکنون نیز در حال ساخت واحدهای تجاری در قسمت انتهایی این پروژه هستیم و با اتمام ساخت آنها، عملیات تسطیح، زیرسازی و آسفالت‌ریزی این معبر نیز صورت می پذیرد تا شاهد یکی از بازگشایی های مهم در شهر همدان باشیم.

فارس: تکمیل فازهای مختلف پروژه بلوار ارم در سالیان اخیر صورت پذیرفته است اما در ساعاتی از روزهای تعطیل شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم، گویا شهرداری منطقه یک تصمیم به دیوارکشی و احداث بلوار کاج به منظور مدیریت این موضوع را دارد:

احداث پروژه بلوار ارم با رویکرد حاکمیت پیاده‌رو بر سواره آغاز شده بود، با تکمیل فاز اولیه این پروژه ۵۰ هزار متر مربع پیاه رو سازی در این بلوار صورت پذیرفت و شهروندان نیز استقبال ویژه ای از این پیاده رو سازی صورت داده اند. اما یکی از مشکلاتی که همشهریان در سالیان اخیر با آن روبرو بوده‌اند ترافیک سنگین در این محدوده است که در روزهای تعطیل باعث اذیت آنها می‌شود. بنابراین از ابتدای تابستان عملیات دیوارکشی رودخانه بلوار کاج که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان ساکن در این منطقه نیز بود و در گذشته خودروهای شهروندان درون آن سقوط کرده بود، آغاز شده است.

خاکبرداری‌های لازم و اصلاح مسیر رودخانه در تیر ماه به پایان رسید و بسترسازی لازم به ارتفاع یک متر به منظور ایجاد مسیر اصولی برای رودخانه انجام شد. هم اکنون نیز عملیات دیوارکشی این رودخانه به طول ۳۰۰ متر و ارتفاع ۳ متر با اعتباری ۱۸ میلیارد ریالی در حال انجام است. با اتمام عملیات دیوارکشی رودخانه بلوار کاج عملیات احداث بلوار ۳۵ متری کاج صورت می‌پذیرد تا با اتصال این مسیر به بلوار ارم و همچنین تکمیل رینگ دره مراد بیک به بلوار ارم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی در این محدوده باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما