شناسهٔ خبر: 44117085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

کشف بیش از ۲۵۰کلیوگرم هروئین، تریاک و شیشه 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۵۰ کیلوگرم هروئین، تریاک و شیشه در جریان دو عملیات پلیس در تهران خبر داد.سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا،  درتشریح دو ماموریت پلیس مبارزه با موادمخدر برای برخورد با سوداگران مرگ گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر هم برخورد با دانه درشت‌ها و قاچاقچیان را جزو اولویت‌های خود قرار داده و هم با خرده فروشان به طور قاطع برخورد می‌کند که عملیات‌های مختلف پلیس تایید کننده آن است.وی ادامه داد: در همین راستا نیز روز گذشته یکی از عناصر توزیع مخدر شیشه در محله شوش تهران از سوی ماموران دستگیر شد. این فرد در پی دریافت چندین مورد گزارش مردمی مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که او از توزیع کنندگان اصلی مخدر شیشه در محله هرندی، شوش و دروازه غار است.حسنوند با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این متهم گفت: با اقدامات انجام شده، مخفیگاه این فرد در شرق تهران مورد شناسایی قرار گرفته و او در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، همچنین در بازجویی از محل دستگیری این متهم یک کیلو و ۹۵۰گرم مخدر شیشه کشف و توقیف شد.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در ادامه به عملیاتی دیگر که با مشارکت ماموران فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران انجام شد، اشاره کرد و گفت: در این عملیات مشترک بیش از ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۱۲۵ کیلو و ۸۰۰گرم هروئین و ۱۲۹کیلو و ۴۰۰گرم تریاک کشف و ضبط شد.وی درمورد جزئیات این عملیات نیز گفت: ماموران پلیس در انجام تحقیقات  و رصد فضا متوجه شدند که چند قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار موادمخدر قصد دارند تا مقادیری مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور به تهران منتقل کنند که در همین راستا اقدامات نامحسوس پلیس آغاز شد.حسنوند با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این افراد انجام شد، گفت: ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که سوداگران مرگ قصد دارند این مواد را با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به تهران منتقل کنند که این خودرو در جاده چرمشهر به ورامین شناسایی شد و تحت مراقب قرار گرفت.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اضافه کرد: سرانجام ماموران این خودرو را در ۵کیلومتری شهر ورامین دستور توقف دادند، اما راننده بدون توجه به دستور پلیس پا به فرار گذاشت که در همین راستا عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شده و دقایقی بعد ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک ۳تیر هوایی درحالیکه راننده توجهی به هشدار پلیس نداشت، دو لاستیک عقب خودرو را مورد هدف قرار دادند و سرانجام خودرو متوقف شد.به گفته وی، با توقف خودرو ییش از ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۱۲۵کیلو و ۸۰۰گرم هروئین و ۱۲۹کیلو و ۴۰۰گرم مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاساز شده بود، کشف و ضبط شد.


ضرب و شتم تکنسین اورژانس تهران 
هنگام خدمات‌رسانی

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از ضرب و شتم یک تکنسین اورژانس حین مأموریت خبر داد.دکتر سید رضا معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت۴۵ دقیقه بامداد دیروز تصادف دو دستگاه موتورسیکلت به مرکز 115 اورژانس تهران گزارش شد. وی ادامه داد: پس از اعلام این گزارش بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه در پل چوبی اعزام شدند.وی گفت: حین خدمت رسانی ناگهان راکب موتور که تحت تاثیر مشروبات الکی بوده است به تکنسین اورژانس حمله ور می‌شود. متاسفانه در این حادثه کارشناس اورژانس 115 تهران از ناحیه دهان مورد آسیب جدی قرار می‌گیرد و دندان او می‌شکند. معاونت فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: تکنسین حادثه دیده در بیمارستان فیروزگر تحت مراقبت است.

تکذیب مطلب منتشره درباره نوعی استامینوفن 
به نقل از یک مقام انتظامی

رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی، مطالب منتشر شده در شبکه‌های مجازی با نام «سرهنگ مصطفی دبیری از ناجا» را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس اخیرا مطلبی با عنوان «هموطنان گرامی! طبق اطلاعیه بیمارستان الزهرا تهران، قرص استامینوفن جدیدی وارد بازار شده که در زیر آن به صورت ریز نوشته شده «دگلوفین»  یا «باکلوفن» به هیچ وجه،استفاده نکنید که ظرف مدت ۷۲ ساعت، صد در صد سبب «مرگ» می‌شود. لطفأ اطلاع رسانی کنید. خواهشاً کپی کنید تا همه در جریان باشند. رفع خطر احتمالی واجب شرعی و اخلاقی است. لطفأ اطلاع رسانی کنید. به نظر می‌رسد این قرص؛ سمی و ..... فقط زود بفرستید، توی هرگروهی که هستید،هرکه برات مهمه اینو براش بفرست،سرهنگ مصطفی دبیری » در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.سرهنگ  سید احمد خسروی - رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا - ضمن تکذیب این خبر و با توصیه به مردم در عدم توجه به شایعات اعلام کرد: اقدامات لازم برای بررسی و شناسایی عامل یا عوامل انتشار این اخبار کذب در دستور کار است و با انتشار دهندگان مطالب کذب در فضای مجازی برخورد می‌شود.

سوء قصد به جان سرپرست 
آموزش و پرورش قرچک با اسلحه

فردی با حضور در دفتر مدیریت آموزش و پرورش قرچک سرپرست این اداره را با اسلحه مورد هدف قرار داد. در این راستا چهار تیر شلیک شده و به پا و دست و کمر فراهانی سرپرست آموزش و پرورش قرچک اصابت کرده است.بهمن خطیبی فرماندار قرچک با اشاره به حادثه سوء قصد به جان سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: این فرد شناسایی شده و تحت تعقیب است.وی با اظهار تأسف از حادثه به وجود آمده در محل اداره آموزش و پرورش افزود: بلافاصله عوامل امنیتی و انتظامی در محل حادثه حضور پیدا کردند.نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اینکه ابعاد حادثه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: با هرگونه تعرض به جان و مال مردم به سرعت و به شدت برخورد می‌شود و خوشبختانه حال عمومی مضروب خوب است.

کشف ۴۵۰ میلیارد کالای قاچاق 
طی هفته گذشته در کشور

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از۴۵۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.به گزارش ایسنا سرهنگ جلال امینی اظهارکرد: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی هفته گذشته، انواع کالای قاچاق از جمله سوخت، تلفن همراه، خودروهای لوکس خارجی، انواع لوازم خانگی، پارچه خارجی، خشکبار، ارز، دام سبک مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه و انواع ارز در کشور کشف شد.وی افزود: کارشناسان ارزش کالاها و ارز مکشوفه را بیش از۴۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، متهمان دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند..به گزارش پایگاه خبری پلیس امینی از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

واژگونی مینی بوس در جاده قوچان
 ۱۹ مصدوم برجای گذاشت

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان از واژگونی مینی‌بوس در محور قوچان- چناران نزدیک روستای علی زینل خبر داد.به گزارش ایلنا از قوچان مسعود برازنده در خصوص این حادثه افزود: ظهر امروز طی تماس مرکز EOC استان مبنی بر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور قوچان-چناران کیلومتر ۴۰ نزدیک روستای علی زینل عوامل پایگاه بین شهری شهید یوسف کلاهدوز با خودرو آمبولانس و ست نجات به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: مینی بوس داری ۱۹ سرنشین بوده که همه سرنشینان مصدوم شدند. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان همچنین افزود: مصدومین حادثه به کمک ۴ آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و ۲ آمبولانس هلال احمر به بیمارستان موسی ابن جعفر شهرستان قوچان منتقل شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما