شناسهٔ خبر: 44116669 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالحی‌امیری: متقاضی ریاست دوباره در کمیته ملی المپیک نیستم

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تاریخ برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک از روند تحولات و نتایج حاصله از جلسات کمیته بین المللی المپیک با مسئولان برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو گزارشی ارائه کرد و گفت: عزم ژاپن و کمیته بین المللی المپیک برگزاری این رقابت‌ها به صورت امن است و در صورتی که واکسن در دسترس باشد تماشاگران می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند. مسئولان کمیته بین المللی المپیک طبق بررسی‌های انجام شده از طریق سازمان بهداشت جهانی مطمئن شدند که واکسن تولید خواهد شد. در صورتی که واکسن تایید شود تماشاگران می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند.

او ادامه داد: چینی‌ها به واکسن رسیده و این موضوع را جشن گرفته اند. آن‌ها مسابقاتی را بدون ماسک برگزار کردند و در این زمینه موفق بودند. آن‌ها در خود پکن مدام در رویداد‌های مختلفی حاضر می‌شوند. شنیده ام که در امارات ۱۵ هزار نفر از این واکسن استفاده کرده اند. ما از چینی‌ها خواسته ایم تجربیات خود را اختیار ما بگذارند.

او افزود: مسئولان کمیته بین المللی المپیک با ژاپنی‌ها ملاقات کرده اند و به نظر می‌رسد مشکلی برای برگزاری المپیک امن نیست و می‌تواند بازی‌ها را با رعایت تمام نکات برگزار کرد.

صالحی امیری در مورد تامین بودجه گفت: ما ۷۵ درصد بودجه را به فدراسیون‌ها پرداخت کرده ایم. ماه آینده پرداختی ما صد درصد می‌شود. با وجود اینکه رویدادی نداریم، اما هزینه‌های جاری فدراسیون‌ها باید تامین شود. ما تلاش کردیم امسال زودتر از سال‌های گذشته صد درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم. ما قهرمانان را تنها نگذاشته ایم و کنار آن‌ها هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد انتخاب آلکنو برای سرمربیگری تیم ملی والیبال گفت: من از تلاش‌های داورزنی تشکر می‌کنم. پیشرفت‌های والیبال را مدیون داورزنی هستیم. او با برنامه فدراسیون والیبال را اداره می‌کند. آلکنو یک مربی طراز اول است. حضور او می‌تواند به مربیان داخلی هم کمک کند. داورزنی توان درآمدزایی از حامیان مالی را دارد. البته ما در حد نیاز به فدراسیون والیبال کمک می‌کنیم. این رشته بعد از کشتی در المپیک برای ما مهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص مطرح شدن برخی گلایه‌ها و همچنین وضعیت تیراندازان عنوان داشت:تمام تلاش ما این است تا با تمام توان آماده المپیک ۲۰۲۰ توکیو شویم. چند جلسه با وزارتی‌ها داشتیم تا بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را حل کنیم. درخواست هاشمی شخصی نبود. او برای موفقیت در توکیو تلاش می‌کند.

متقاضی حضور در انتخابات نیستم

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که آیا متقاضی حضور در انتخابات دی ماه کمیته ملی المپیک است یا خیر عنوان داشت: مطمئن باشید بنده برای حضور روی این صندلی تلاش نخواهم کرد. همین حالا هم با بزرگواری وزارت ورزش و پیشکسوتان پشت این میز نشسته ام و خودم متقاضی این موضوع نبودم. برای دوره آینده هم متقاضی این سمت نیستم.

ستاد مقابله با کرونا درباره اردو‌ها تصمیم می‌گیرد

رئیس کمیته ملی المپیک درباره علت برگزار نشدن اردوی شمشیر بازان گفت: برگزاری هر اردو نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از ستاد مقابله با کرونا در ورزش است. این ستاد برای برخی از رشته‌ها مجوز صادر کرده است. تعدادی از فدراسیون‌ها مثل بوکس مجوز گرفته اند و ما هم امکانات و فضای لازم را در اختیار این فدراسیون قرار دادیم. شیوه نامه‌ها هم به خوبی در حال اجرا است و تنها ۱۰ ورزشکار آن هم در فضایی بزرگ در حال تمرین هستند. در خوابگاه ۱۰۰ نفره هم ۱۰ نفر از اسکان داده شده اند. در مجموع ستاد مقابله با کرونا در ورزش درباره اردو‌های تیم‌های ملی تصمیم گیری می‌کند.

زمان توزیع واکسن کرونا مشخص نیست

صالحی امیر درباره زمان توزیع واکسن کرونا اظهار داشت:هنوز زمان این موضوع مشخص نیست. مکاتبه‌ای کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم. صلاحیت این موضوع با وزارت بهداشت است. اگر نیاز باشد واکسن برای قهرمانان تهیه خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: ما هیچ گونه کمک مستقیمی به دلیل شیوع کرونا دریافت نکرده ایم. به دلیل تحریم اگر بودجه‌ای به ما اختصاص یابد قابل وصول نیست، به همین دلیل کمیته بین المللی المپیک به ما هیچ کمکی تحت عنوان خصارت ناشی از کرونا پرداخت نکرده است.

المپین‌ها حقوق ۵۰۰ دلاری خود را دریافت کرده اند

صالحی امیر درباره حقوق ماهانه ۵۰۰ دلاری برخی از ورزشکاران المپیکی گفت: با فدراسیون‌های ورزشی مکاتبه کرده ایم تا ببینیم آیا آن‌ها می‌خواهند این حقوق را برای همان ورزشکاران قبلی دریافت کنند یا قصد معرفی افراد جدیدی را برای این موضوع دارند که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم. البته در یک سال گذشته تمام حقوق ۵۰۰ دلاری ۱۰ المپین ما پرداخت شده است.

هدف والیبال قرار گرفتن در جمع برترین‌های المپیک است

صالحی امیری درباره این سوال که آیا پس از استفاده از ۱۲ مربی خارجی در والیبال زمان استفاده از مربی ایرانی رسیده است یا خیر بیان داشت: من برای انتخاب سرمربی تیم ملی با داورزنی گفت و گو کردم. هدف گذاری والیبال قرار گرفتن در جمع برترین‌ها و حتی حضور روی سکو است. این سیاست بلند مدت است. داروزنی معتقد است در دوره کوتاه یک ساله باید از مربی به نام خارجی استفاده کنیم و مربیان ایرانی در کنار او فعالیت کنند، اما پس از المپیک شرایط تغییر خواهد کرد.

او درباره مبلغ قرار داد آلکنو اظهار داشت: از مبلغ قرارداد این مربی اطلاعی ندارم، اما معتقدم ورزش ایران باید برای عبور از حاشیه‌ها شفاف عمل کند. معتقدم که اگر فوتبال هم چنین شرایطی داشت درگیر حاشیه نمی‌شد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت جودوی ایران گفت: اگر دادگاه حکمیت ورزش عادلانه نگاه کند فدراسیون جودوی ایران تعلیق نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما