شناسهٔ خبر: 44116572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرنوشت کارخانه قند یاسوج زودتر تعیین تکلیلف شود/ضرر غیر قابل جبران با تاخیر غیر موجه

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج از تاخیر در تعیین سرنوشت کارخانه قند یاسوج انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج موضوع واگذاری کارخانه قند یاسوج و بازپسگیری آن یکی از پر حاشیه‌ترین فعال و انفعالات حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد طی یک دهه اخیر بوده است.

در همین خصوص پای حرف سید افضل گنجی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج می‌نشینیم.

گنجی اظهار کرد: کارخانه قند یاسوج یکی از قربانیان اجرای نادرست فرایند خصوصی سازی بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که با حضور به هنگام هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج و مساعدت مدافعان حق طلبی استان در میدان عدالت خواهی و تسریع بخشیدن به احقاق حقوق کارگران ، نهایتا پس از طی نمودن روند قانونی منجر به صدور حکم نهایی مبنی بر ابطال معامله ی واگذاری این کارخانه شد.

وی افزود: اما حال بعد از صدور این رای قطعی و با توجه به وضعیت بد اقتصادی و کار در کشور و به تبع آن دراستان محروم کهگیلویه و بویراحمد انتظار راه اندازی مجدد این کارخانه و اضافه شدن آن به  چرخه تولید استان و کشور می رود که این امر مهم مستلزم همکاری نهاد های مرتبط از جمله قوه قضائیه، بانک تجارت، اداره ثبت اسناد و شورای تامین استان می‌باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما آنچه که در این مدت بعداز ابطال تا واگذاری و راه اندازی مجدد آن به چشم می آمد عدم هماهنگی نهادهای مربوط و عدم هماهنگی و عزمی راسخ در راستای راه اندازی مجدد و پاسخگویی نسبت به این مسئله است.

گنجی گفت: باید توجه داشت که کارخانه قند یاسوج با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به منابع تامین مواد اولیه از جمله مزارع چغندر و نیشکر میتواند در کوتاه مدت به سود دهی مناسب دست یابد لذا شرایط فوق بحرانی حاکم بر کارخانه صرفاً نشات گرفته از خصوصی سازی غلط و سوء مدیریت در این کارخانه می‌باشد که این واحد صنعتی چند کاربردی را به واحدی بلا استفاده تبدیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز بانک تجارت به عنوان سهام دار عمده این کارخانه عهده دار مدیریت آن و موظف به تصمیم گیری برای این واحد تولیدی می‌باشد.
با توجه به وضعیت فعلی روند مطالبه کارخانه قند یاسوج ، بسیج دانشجویی تقاضا دارد بانک تجارت هر چه سریعتر جهت رسیدن کارخانه به سود دهی مطلوب و پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران و سامان دادن به امورات ،تجهیزات و اموال این واحد صنعتی اقدام به تشکیل هیئت مدیره متعهد و متخصص در صنف کارخانه قند و شکر و آشنا به ارزش و اهمیت بسزای این مجموعه در اقتصاد و صنعت استان و جنوب غرب کشور نماید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: علی رغم زمان زیادی که از صدور حکم دیوان عالی می‌گذرد ولیکن بانک تجارت و دستگاه قضایی واکنشی به اجرای حکم نداشتند
و به قدر کافی تاخیر در تعیین تکلیف کارخانه قند یاسوج شبهات و گمانه زنی هایی را به وجود آورد و همچنین این سردرگمی سبب وارد شدن خسران‌های جبران ناپذیری به کارخانه قند یاسوج شد به نحوی  که متاسفانه صحبت‌هایی حاکی از سرقت رفتن اموال کارخانه به گوش می رسد.

وی گفت: در حال حاضر جهت رفع تشویش اذهان عمومی و رفع این باور غلط درذهن مسئولین ذی ربط مبنی برفراموشی کارخانه، مطالبات برحق کارگران این مجموعه بزرگ تولیدی وتنها ماندن کارگران در استان اعلام می داریم دانشجویان بسیجی و کارگران کارخانه قند درخواست سرعت بخشیدن در تعیین موضع نمایندگان بانک تجارت در قبال نحوه تصمیم گیری برای این مجموعه صنعتی مهم و حیاتی استان را دارند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: امید است که دستگاه های متولی به نحوی دیگر در قبال عدالت طلبان رفتار نمایند و این نوید را به همه دوستداران عدالت، حق طلب و انقلابی می دهیم که بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی در مورد این مطالبه عظیم استانی و کشوری قد خم نمی کند و همچون گذشته با قدرت و بدون انعطاف ایستادگی کرده و تا راه‌اندازی مجدد این کارخانه در کنار کارگران مظلوم ومحروم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/82009

 

نظر شما