شناسهٔ خبر: 44116394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تاکید کرد:

تزریق به موقع کالا در بازار کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لزوم تزریق به موقع کالا با هدف جلوگیری از کمیابی محصولات در بازار استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری دوشنبه شب در نشست تنظیم بازار استان، افزود: تداوم و تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها در بازار شهرهای مختلف ضروری بوده و اگر ناظر ما کنترل کند، شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها در سطح بازار نخواهیم بود.

کلانتری خواستار حضور مؤثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از سه شنبه در شهرهای ۱۸ گانه استان شد و بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.

وی افزود: تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در اولویت کاری تیم اقتصادی استان قرار دارد و نظارت و بازرسی‌ها با شدت بیشتری ادامه یابد.

استاندار با بیان اینکه افزایش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان باید در اولویت کاری تیم اقتصادی قرار داشته باشد، بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد.

استاندار گفت: با پیش بینی و افزایش توزیع کنندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

کلانتری با بیان اینکه برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری باید تلاش مضاعفی در این مدت داشته باشیم، گفت: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود، برای تزریق آن به بازار باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کلانتری با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند. این مهم به نحوی باشد که با پیگیری‌های جدی از طریق وزارت صمت سهمیه دانه‌های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از نیاز خانوارهای استان را تأمین کند.

وی خواستار برگزاری نشستی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور، معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای بررسی نیازمندی‌های استان شد.

استاندار افزود: باید در اسرع وقت اقدام کرده و با انعکاس موارد به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تأمین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم شود.

کلانتری از زحمات اصناف مختلف تقدیر کرد و گفت: با اتحاد، همدلی، همکاری و رعایت انصاف همه مشکلات برطرف می‌شود.

وی خطاب به مدیران، گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.

استاندار گفت: بدون شک ما هم به فکر رفع نیازهای مردم و مشکلات اقتصادی آنها هستیم و هم از تولید کنندگان و توزیع کنندگان حمایت می‌کنیم.

وی افزود: می‌طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت کنند.

کلانتری با اشاره به ذخایر و ظرفیت‌های استان، عنوان کرد: باید هر کالایی که در استان تولید می‌شود با قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری به نسبت سایر استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.

وی سازمان صمت را موظف کرد جهت تأمین روغن جامد مختص صنف و صنعت سریع اقدام نماید تا این بخش نیز دچار مشکل نشوند.

کلانتری گفت: وزارت صمت نسبت به ذخیره سازی کالاهای استراتژیک مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز اقدام کرده است. به دلیل محرومیت استان نیاز است جهت افزایش این ذخایر پیگیری جدی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عمل آید، تا مردم کمبودی را احساس نکنند.

نظر شما