شناسهٔ خبر: 44116174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیون و ۲۱۱ هزار و۴۳۲ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است که شهرستان بیرجند بیشترین سهم را از این آمار دارد.

صاحب‌خبر -

محمد اصغرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای صیانت از سرمایه طیور استان ۶ هزار  ۱۶۲ آزمایش و ۲ هزار و ۴۱۰  نمونه‌گیری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت به دلیل عدم رعایت الگوی مناسب واکسیناسیون یک واحد مرغداری معدوم سازی شد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ مورد کانون بیماری‌های مهم در استان شناسایی شد تصریح کرد: ۶۹ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۹۹۳ مرغ گوشتی واکسینه شدند.

اصغر زاده اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود بیماری‌ها بویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیش از ۶۰ هزار خودروی حمل طیور ضد عفونی شدند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی به تعداد چهار هزار و ۳۷۰ ساعت برای مرغداران خبر داد و افزود: در این دوره‌ها آشنایی با بیماری‌ها، واکسیناسیون و شرایط پرورشی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه طیور مشکل حادی در استان وجود ندارد تصریح کرد: تراکم مرغداری‌ها در برخی شهرستان‌ها و از طرفی فعالیت اندک برخی مرغداری‌های غیرمجاز از جمله مشکلاتی است که این حوزه را درگیر کرده است.

وی اظهار داشت: حمل و نقل غیرمجاز طیور به کشتارگاه‌ها، نقایص مرغداری‌ها در رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای و رعایت نکردن واکسیناسیون پیشنهادی دامپزشکی از مهمترین مشکلات موجود در مرغداری‌ها است.

خراسان جنوبی یکی از تکمیل‌ترین زنجیره‌های صنعت مرغداری را به ارزش هزار میلیارد تومان در اختیار دارد.

نظر شما