شناسهٔ خبر: 44113990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توقف اجرای پروتکل الحاقی در صورت ادامه بی‌تعهدی طرف‌های برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس در طرح خود پیشنهاد توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در صورت ادامه بی‌تعهدی طرف‌های برجام مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

 سیدعلی آقازاده دافساری در توضیح طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ، گفت: آمریکا به لحاظ روانی هر روز اقداماتی را علیه کشورهای بسیاری از جمله ایران به لحاظ تحریمی اعمال می‌کند هرچند بسیاری از آنها به لحاظ تحریمی خاصیتی ندارند اما در مجموع این تحریم‌ها غیرقانونی، غیراخلاقی و برخلاف قوانین بین المللی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال تدوین طرحی برای مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا است، افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم افزایش فشارهای اقتصادی و تحریمی دست بسته نمانده و مجلس در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، دولت را مکلف کرده تا به کاهش تعهدات برجامی سرعت بخشد.

آقازاده یادآور شد: دولت در ارتباط با کاهش تعهدات برجام و خساراتی که ایران طی سال‌های اخیر به واسطه توافق با 1+5 در حوزه انرژی هسته‌ای صلح آمیز متحمل شد را باید جبران کند تا رکودی که در حوزه هسته‌ای به واسطه برجام شاهد هستیم، مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چیزی از برجام باقی نمانده است، گفت: در این طرح خروج ایران از برجام عنوان نشده است زیرا از سویی برخی طرف‌ها دنبال احیاء برجام هستند و از سوی دیگر چیزی به نام برجام برای جمهوری اسلامی باقی نمانده است اما موضوع توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در این طرح پیشنهاد دادیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که همه طرف‌های برجام به بی‌تعهدی خود ادامه دهند و اقدام موثری برای جبران خساراتی که به ایران زدند، انجام ندهند دولت طبق این طرح باید موضوع توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار دهد.

 

نظر شما