شناسهٔ خبر: 44113872 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مچ بندی که جان ورزشکاران را نجات می دهد

به تازگی از یک مچ بند هوشمند با باتری ۱۰ ساله رونمایی شده است که می‌تواند موقعیت مکانی شخص را برای مخاطبانش ارسال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای مچ‌بند و ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است و به واسطه استقبال کاربران از این گجت‌های هوشمند، شرکت‌های سازنده آن‌ها به فکر ارتقا و استفاده از فناوری‌های جدید در این محصولات افتادند. به تازگی نیز یک مچ‌بند هوشمند با نام SOS Band معرفی شده است که برای ورزشکاران ساخته شده و در صورت بروز حادثه برای آن‌ها به سرعت اطلاعات موقعیت مکانی شخص را برای مخاطبین وی ارسال می‌کند.

این مچ‌بند از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و از یک روکش ضد آب و ضربه با گواهی IP69 استفاده می‌کند که باعث عدم امکان نفوذ آب گرد و غبار به این مچ‌بند می‌شود. گفتنی است این مچ‌بند از ظاهری بسیار ساده در عین حال شیک بهره می‌برد و افراد می‌توانند بدون نگرانی درباره ظاهر آن به استفاده از این مچ‌بند بپردازند.

مچ بند SOS

نحوه عملکرد مچ‌بند SOS

برای استفاده از امکانات این مچ‌بند، کافی است کاربر پس از خرید مچ‌بند نرم افزار SOS که برای این مچ‌بند طراحی شده است را خریداری کرده و فهرستی از مخاطبین اضطراری خود را به آن دهد. این مچ‌بند صرفا جنبه موقعیت یابی دارد و کاربر مانند سایر مچ‌بند‌های موجود در بازار نمی‌تواند ساعت یا موارد دیگر را در آن مشاهده کند.

در صورت بروز حادثه، کاربر می‌تواند با فشردن دکمه روی مچ‌بند به سرعت اطلاعات دقیق موقعیت مکانی خود و همچنین ارتفاع خود از سطح زمین را برای مخاطبان از پیش تعیین شده ارسال کند. اما بخش بسیار جذاب موجود در این مچ‌بند امکان استفاده از آن بدون نیاز به تلفن همراه است و کاربر می‌تواند حتی بدون حضور گوشی خود و صرفا با استفاده از مچ‌بند، به مخاطبان خود پیام دهد. این مچ‌بند حدود ۱۰ سال دوام باتری دارد و کاربر نیازی به تعویض باتری موجود در آن ندارد، گفتنی است این مچ‌بند صرفا هنگامی که در دست باشد باتری مصرف خواهد کرد. مچ‌بند مذکور در بازار جهانی عرضه شده است و در بیش از ۲۱۳ کشور مختلف قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما