شناسهٔ خبر: 44112261 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آخرین جزئیات از ساخت واکسن کرونا با ویروس کشته شده‌

باشگاه خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت شفا فارمد درباره تولید واکسن کرونا در پلتفرم ویروس کشته شده‌ این ویروس توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمدرضا حسین پور مدیرعامل شرکت شفا فارمد زیر مجموعه گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام درباره ساخت واکسن کرونا اظهار کرد: شرکت ما برای ساخت واکسن بر روی پلتفرم ویروس کشته شده‌ کرونا کار می‌کند.

او با بیان اینکه توسعه واکسن در شرکت انجام شده و کار‌هایی در مراحل پیش بالینی و حیوانی صورت گرفته است، گفت: سایت متناسب برای تولید صنعتی این واکسن ساخته شده و مورد بازدید بازرسان سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

حسین پور ادامه داد: در حال حاضر مشغول تولید بَچ‌های اج ام پی برای وارد شدن به مطالعات بالینی هستیم و به موازات دستورالعمل مطالعات بالینی تهیه و در سازمان ثبت و بررسی‌های این دستورالعمل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شفا فارمد تصریح کرد: همراه با تأیید دستورالعمل مطالعات بالینی و... امیدوار هستیم که یک واکسن اثربخش و ایمن را تولید کنیم.

حسین پور با بیان اینکه امیدوار هستم که این اتفاق خوب ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده به نتیجه برسد، تصریح کرد: این اتفاق به این معنی است که ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده واکسن فاز یک مطالعات انسانی می‌شود که به ۵۶ نفر فرد داوطلب واکسن با دوز‌های مختلف تزریق خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف فاز یک بررسی ایمنی واکسن است، افزود: این فاز ۲۸ روز طول می‌کشد و بر اساس نتایج مثبت آن ما وارد مرحله بعدی خواهیم شد که فاز دو، فاز سه است و در مرحله آخر به بازار وارد خواهد شد.

حسین پور او با بیان اینکه واکسن ما مشابه پلتفرم واکسن‌های سینوبک و سینوفارما در چین، بهارا در هند و یک واکسن محصول کشور روسیه است، گفت: این واکسن‌ها یک فاز از واکسن ما جلوتر هستند و این بدان معنی است که یا در فاز دو و یا فاز سه هستند و تاکنون هیچ اثر جانبی‌ نداشته‌اند.

او گفت: براساس شرایط واکسن‌های کشور‌های دیگر و یافته‌های خودمان امیدواریم واکسن را به صورت ایمن و اثربخش وارد بازار کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما