شناسهٔ خبر: 44112209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بنا به گزارش خبرگزاری عربستان؛

ائتلاف سعودی حمله انصارالله یمن به پالایشگاه نفت جده را تأیید کرد

سخنگوی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی حمله موشکی نیروهای انصارالله یمن به مرکز توزیع فرآورده های نفتی در شهر جده عربستان را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی سعودی (SPA) روز دوشنبه با استناد به گفته‌های سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان اصابت یک فروند موشک نیروهای انصار الله یمن به یک مخزن سوخت در مرکز توزیع فرآورده‌های نفتی در شهر جده عربستان را تأیید کرد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود که این «حمله تروریستی بزدلانه، توان و مقدورات ملی پادشاهی [عربستان] را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه بیشتر نقطه اتکای اقتصاد جهان و ملزومات آن و همچنین امنیت انرژی جهانی را مورد هدف قرار می دهد».

المالکی همچنین گفت که ائتلاف سعودی تدابیر عملی لازم را برای حراست از شهروندان و اهداف غیرنظامی اتخاذ می‌کند و آنهایی که این حملات را طرح ریزی و اجرا می‌کنند، پاسخگو خواهند بود.

یکی از مقامات وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که در یک مخزن سوخت در مرکز توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده آتش سوزی رخ داد که این آتش مهار شد و این حادثه هیچ زخمی در پی نداشت.

گفتنی است که بخش اعظمی از تأسیسات مربوط به تولید و صادرات نفت شرکت آرامکو در استان شرقی عربستان با فاصله ای بیش از یکهزار کیلومتر از شهر جده قرار دارد.

از سوی دیگر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله یمن صبح روز دوشنبه اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سوی این نیروها به مرکز توزیع فرآورده های نفتی شرکت آرامکو در شهر جده اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای انصارالله یمن همچنین اعلام کرد که شرکتهای خارجی و ساکنان عربستان سعودی باید هوشیار و مراقب باشند زیرا «عملیاتها ادامه خواهد یافت».

شایان ذکر است که حمله موشکی نیروهای انصارالله یمن در پاسخ به اقدامات تجاوزگرانه و مداخله جویانه ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن است.

نظر شما