شناسهٔ خبر: 44112137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بسیج دانشجویی: همراهی مردم برای مهار کرونا حیاتی است

یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: همکاری مردم برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا موضوع مهمی است و همه باید وظایف خود را در کنار مسوولان انجام دهند .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  محمدجواد نیک‌روش دوشنبه‌شب به مناسبت هفته بسیج در همایش برخط (آنلاین) دانشجویان بسیجی یزد افزود: برای پیشگیری و غلبه بر کرونا باید برنامه‌ریزی و مدیریت درست در کنار مشارکت مردم و دانشجویان پیگیری و اقدام شود.

وی ادامه داد: همراهی اقشار مختلف و بسیجیان دانشجو که همواره در تمامی عرصه های نظام  همراهی و همفکری داشته‌اند در این برهه حساس هم بسیار ضروری است و در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی در طرح‌های مومنانه همکاری و اقدام دارند.

این مسوول به مهمترین ماموریت بسیج دانشجویی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تربیت نیروهای کارآمد برای مدیریت آینده نظام اسلامی و ایفای نقش فعال در بخش‌هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد جزو وظایف راهبردی این تشکل دینی و انقلابی است .

نیک‌روش خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی کشور برای برون‌رفت از مشکلات بنحو مناسب استفاده شود که بارها مورد تاکید مسوولان به خصوص مقام معظم رهبری قرار گرفته و بسیج دانشجویی در این حوزه باید همانند گذشته پیشگام باشد.

وی بیان کرد: دانشجویان بسیجی در مراکز آموزش عالی در سطح کشور، افسران جنگ نرم در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان هستند که بر حسب ضرورت با عنایت به ماموریت‌ها و توصی‌ های مقام معظم رهبری به نقش‌آفرینی مشغول بوده و همانند گذشته در صحنه حضور دارند. 

نیمی از دانشجویان مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های یزد پس از شناسایی و سازماندهی جذب تشکل بسییج دانشجویی شدند.

هم اکنون یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷  واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند از این تعداد  حدود ۱۴ هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.

این استان یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما