شناسهٔ خبر: 44111717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جان کری هم در دولت جو بایدن سمت گرفت

جو بایدن که رسانه‌های آمریکا او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرده‌اند وزیر خارجه پیشین آمریکا را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور مسائل آب و هوا معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «جو بایدن» که طبق برآورد رسانه‌های آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور منتخب این کشور انتخاب شده امروز دوشنبه «جان کری»، وزیر خارجه پیشین آمریکا را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور آب و هوا منصوب کرد.

جان کری دقایقی بعد از اعلام این خبر در توئیتر نوشت: «آمریکا به زودی دولتی خواهد داشت که با بحران مسائل جوی به عنوان یک تهدید امنیت ملی-همان‌طور که هست- برخورد می‌کند.از اینکه برای حل این بحران قرار است در کسوت نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مسائل آب و هوا با رئیس‌جمهور منتخب، متحدانمان و رهبران جوان جنبش مسائل اقلیمی همکاری کنم، احساس غرور می‌کنم.»

جو بایدن علاوه بر این، «آنتونی بلینکن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا را هم به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت وزیر خارجه معرفی کرد.

«لیندا توماس گرینفیلد»، از دستیاران سابق هیلاری کلینتون نیز توسط بایدن به عنوان گزینه تصدی سمت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد.

اعلام این سمت‌ها توسط بایدن در حالی صورت گرفته که دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر خودداری کرده است.

نظر شما