شناسهٔ خبر: 44110381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می‌گیرد / شش نفر دیگر در یک روز جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ نفر خبر داد و اظهار داشت: در شبانه روز گذشته متاسفانه شش هم استانی بر اثر ابتلا به این ویروس در شهرستان های گچساران، بویراحمد و چرام جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ایلنا از یاسوج، "پرویز یزدان‌پناه " گفت: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۴ هزار و ۸۷۷ نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: از ۴۵۸ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۵۰ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد ( ٦٠ درصد)، گچساران ( ١٨ درصد)، باشت ( ٩ درصد)، دنا ( ٧ درصد) و بقیه موارد در شهرستان های چرام و بهمئی بودند.

دبیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر در کمین یکایک هم استانی‌ها بوده و اگر پروتکل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از برگزاری دورهمی ها، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک رعایت نشود، کسی از کمند این بیماری در امان نخواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: کنترل این بیماری نیازمند همدلی و همراهی کامل  مردم و مسئولان است.

یزدان پناه تاکید کرد: بیمارانی که در قرنطینه بوده باید روزانه توسط مراقبین بهداشت و بهورزان مورد ارزیابی قرار گیرند و اگر بیماری آنها تشدید شود باید به بیمارستان‌های معین کرونایی در استان مراجعه تا خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کنند و چنانچه نیاز به بستری داشتند در زمان مناسب بستری و درمان آنها شروع شود. 

نظر شما