شناسهٔ خبر: 44110315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

پوتین قانون افزایش مالیات بر درآمدهای بالا را امضا کرد

پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب قانونی را در مورد افزایش مالیات بر درآمدهای بالا که تابستان امسال خبر آن را داده بود امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به این ترتیب از سال ۲۰۲۱ میزان مالیات بر درآمدهای بالاتر از پنج میلیون روبل در سال (۵۵ هزار و ۳۵۰ یورو در حال حاضر) از ۱۳ درصد به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

این خبر تابستان امسال همزمان با مشکلات ناشی از همه گیری کرونا برای تدابیر حمایت اقتصادی توسط رئیس جمهور اعلام شد. پوتین اعلام کرد اصلاحات مالیات بر درآمد که یکی از اصلی‌ترین منابع مالی بودجه فدرال است، قرار است ۶۰ میلیارد روبل عایدی بیشتر داشته باشد. وی گفت این مبلغ برای درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مالیات واحد بر درآمد که از سال ۲۰۰۱ اجرایی شد یکی از اصلاحات کلیدی دوران ولادیمیر پوتین بود. اصلاحات آن چندین سال مورد رایزنی قرار گرفته است. پیش از این فرضیه کاهش مالیات برای درآمدهای پایین یا حذف آن هم مطرح شده بود.

پوتین در ماه ژوئن گفته بود اعمال مالیات واحد موجب خارج شدن دستمزدها و درآمدها از سایه می‌شود و نظام مالیاتی را ساده و قابل فهم می‌سازد. وی افزود، اما با کیفیت جدید مدیریت و معرفی فنآوری‌های دیجیتال توزیع بار مالیات به روش متفاوتی امکان پذیر شده است.

نظر شما