شناسهٔ خبر: 44110245 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرمانده انتظامی پایتخت در جریان بازدید از بازار تهران خبر داد

تعطیلی بیش از ۹۵ درصد مغازه‌ها و کاهش 70 درصدی ترددهای شبانه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازار بزرگ تهران بازدید کرد و در جریان نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -




به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه بازدید از بازار بزرگ تهران، گفت: بالغ بر ۹۵ درصد از کسبه تهران با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مغازه‌های خود را بسته‌اند و ترددهای شهری هم روزها ۵۰ درصد و شب‌ها ۷۰ درصد کاهش یافته است.
رحیمی افزود: پلیس پایتخت با بهره‌گیری از تمام امکاناتی که در اختیار دارد طی روزهای شنبه و یکشنبه ۷۰۳ تیم را در بیش از ۵۰۰ نقطه تهران که شامل نقاط پرتردد و پر ازدحام، مبادی ورودی و خروجی، ایستگاه‌های مترو و بازارهای شلوغ می‌شود را مستقر کرده
است.
وی با‌اشاره به اینکه استفاده از ماسک از در منزل برای تمام شهروندان الزامی‌ است‌،ادامه داد: کسانی که فاقد ماسک باشند، توسط دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های البسه پلیس شناسایی و جریمه می‌شوند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با‌اشاره به اینکه طی دو شب اول اجرای طرح بیش از ۳۶ هزار پیامک اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای شهروندانی که در ساعت منع تردد اقدام به رفت و آمد کرده بودند، ارسال شد، عنوان داشت: در حوزه اصناف بیش از ۹۰ تیم از ماموران پلیس اماکن پایتخت به صورت دائم و روزانه کار نظارت بر این بخش را انجام می‌دهند.
رحیمی افزود: پلیس با تمام توان پای کار است و این را باید بگویم که اقدامات ایجابی و تذکری سرلوحه کار پلیس است و در همین راستا طی دو روز گذشته تا به امروز بیش از ۱۳۴ هزار تذکر زبانی به شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شده است.
وی با‌اشاره به اینکه طرح استفاده از ماسک از در منزل در حال اجراست اما خودروهای تک‌سرنشین برای نزدن ماسک جریمه نخواهند شد، گفت: افرادی که پیاده اقدام به تردد می‌کنند و ماسک نمی‌زنند، تصویرشان توسط دوربین‌های نظارتی پلیس ثبت و برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا به تخلف آنها رسیدگی می‌شود.

نظر شما