شناسهٔ خبر: 44109949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد

ضمانت وام های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار

عاشوری، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از ضمانت وام‌های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علی عاشوری در نشست خبری گفت: صندوق ضمانت وام‌های اشتغال مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که سرمایه آن به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین مطابق با آخرین آمار برای ۱۵۰۰ مددجوی کمیته امداد ضمانت اشتغال صادر شده و حدود ۸ میلیارد تومان نیز جذب شده است.

وی گفت: مطابق با بودجه سال ۹۹ کمیته امداد، این صندوق موظف به پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان وام به اقشار آسیب پذیر است و در سرفصل ایجاد فرصت‌های شغلی وظیفه اختصاص ۶۱۰ میلیار تومن اعتبار داریم.

وی گفت: این صندوق در سرفصل وام کارگشایی ۱۵۷۶ میلیارد تومان، وام کمک به تامین مسکن نیازمندان ۵۶۴ میلیار تومان و وام ودیعه مسکن نیازمندان ۲۵۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت دارد.

عاشوری گفت: در هشت ماه سال جاری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد به استان‌ها تخصیص یافته و پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: در مجموع ۱۹۲۶ میلیارد تومان به تعداد ۲۵۶ هزار و ۱۷۸ فقره وام در هشت ماه گذشته برای مددجویان کمسته امداد و سایر اقشار نیازمند پرداخت شده است.

وی گفت: به علت شرایط سخت فعلی شیوع کووید ۱۹، این صندوق در جهت حمایت ویژه از آسیب دیدگان کرونا اعتباراتی را برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سازمان زندان‌ها در نظر گرفته است و مددجویان سازمان زندان‌ها و بهزیستی نیز همانند مددجویان کمیته امداد می‌توانند از اعتبارات استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به خانواده زندانیان نیازمند، ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به خانواده مددجویان بهزیستی، ۲۹ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است. همچنین در جهت ودیعه مسکن کمیته انداد ۱۸۰ میلیار تومان نیز پرداخت شده است.

عاشوری گفت: همچنین در تفاهم نامه جدید با بهزیستی قرار بر این شد تا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت شود. رقم جدید سپرده‌های مردمی ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم تا این لحظه به ۲۹۰۰ میلیارد تومان تغییر کرده است و همه آن در جهت وام اقشار نیازمند جامعه صرف می‌شود.

نظارت سه گانه بر صندوق
وی با اشاره به نظارت سه دستگاه نظارتی دفتر حسابرسی مقام معظم رهبری، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی بر عملکرد این صندوق، گفت: امسال این صندوق از دفتر حسابرسی رهبری گزارش مقبولی دریافت کرد.

عاشوری گفت: مطابق با تفاهم نامه کمیته امداد در تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان و اقشار اسیب پذیر مردم ۸۳ میلیارد تومان اعتبار خاص به مددجویان استان‌های کرمان، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی ادانه داد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه در جهت وام خیرین و نیکوکاران داده شد تا در صورت دریافت وام مددجویان، این خیرین اقساط آن را پرداخت کنند. همچنین هدف گذاری این صندوق شرکت در مراکز نیکوکاری است.

وی در خصوص نحوه ساعات کار صندوق امداد ولایت در ایام کرونا گفت: به علت نیاز به امور جاری مددجویان صندوق امداد ولایت در این ایام تعطیل نشد، اما مراجعه‌ها مدیریت شده است.

نظر شما