شناسهٔ خبر: 44109907 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

پیام معاونان صداوسیما در پی درگذشت حجت الاسلام راستگو و چنگیز جلیلوند

معاونان صداوسیما در پیام های جداگانه درگذشت حجت الاسلام راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت و چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از روابط مومی صداوسیما، معاونان صداوسیمای سازمان صداوسیما از جمله حمید شاه آبادی معاون سیما، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما و علی بخش زاده معاون صدا در پیام های جداگانه درگذشت حجت الاسلام راستگو و چنگیز جلیلوند را تسلیت گفتند.

علی بخشی زاده معاون صدا با انتشار پیام‌‌های جداگانه‌ ای، درگذشت حجت‌ الاسلام راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت و چنگیز جلیلوند هنرمند صداپیشه را تسلیت گفت.

در متن تسلیت معاون صدا برای درگذشت حجت‌ الاسلام محمدحسن راستگو آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

راست‌گویی که همیشه راست می‌گفت

چه زیبا این کلام الهی را به راستی یادآور شد که: کل من علیها فان؛

طلبه‌ ای که هنرمندانه و با ابتکار عمل، تبلیغ راست‌ ترین راستی‌ های زندگی را به زبان ساده برای آینده‌ سازان ایران اسلامی، با استفاده از قدرت رسانه آموزش داد و آنها را با تعالیم حیات‌ بخش اسلام ناب تربیت کرد، امروز با رحلتش دل‌های همه کودکان و نوجوانان دیروز را متاثر کرد.

اینجانب رحلت آن مرحوم را به خانواده و تمامی علاقه مندان ایشان تسلیت گفته و برای روح آن عزیز سفر کرده، علو درجات و حشر با ارواح طیبه صالحان و ائمه‌اطهار علیهم‌ السلام را مسئلت دارم.»

معاون صدا همچنین در پیام دیگری، درگذشت چنگیز جلیلوندصداپیشه کارکشته و بازیگر کاربلد سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفت که متن آن به شرح ذیل است:

«یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

نمی‌دانم جهان را چه شده است که تمام ماندگاران یادگار می‌ شوند.

گرچه قرار ما ماندن در این سرای رفتن نیست، اما بی‌ قرار ماندگارهای یادگار شده‌ ایم.

و متاسفانه چنگیز جلیلوند هم بی‌ قرارمان کرد.

این چهره ماندگار، مهربان و برجسته، در زمره انسان‌ هایی بود که در عرصه هنر صداپیشگی، خاطرات فراوانی را در ذهن و ضمیر مردم عزیز کشورمان به یادگار گذاشت و در قلب‌ ها جاودان خواهد ماند و چه سخت است باور رفتن هنرمندانی که زندگی خود را وقف عشق ورزیدن به مردم خود کردند و هنرمندانه زیستند و با ظرافت هر چه تمام در رفتار خود الگویی بودند برای نسل جوان جویای هنر.

و گرچه این هنرمند خوش‌ نام از میان ما رفت اما در دیار باقی آرام گرفت.

اینجانب فقدان این هنرمند محجوب و محبوب را به همه علاقه‌ مندان وی و اهالی جلیل‌ القدر فرهنگ و هنر و همکاران عزیزم در رسانه‌ ملی و همچنین خانواده گرامی آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌ گویم.

از خداوند متعال برای روح آن عزیز از دست رفته آرامش ابدی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی آرزومندم.»

همچنین در پیام حمید شاه آبادی معاون سیما برای درگذشت حجت الاسلام محمدحسن راستگو از استادان حوزه علمیه و فعال در زمینه تربیت مربی و کارشناس مسایل دینی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت روحانی محبوب و هنرمند ، حجت الاسلام محمدحسن راستگو موجب تاثر و اندوهی عمیق گردید.

برنامه‌های دلنشین مرحوم حجت السلام راستگو به بخشی از خاطرات شیرین نسل های مختلف مردم ما تبدیل شده ؛ او سال ها در قامت مجری سیما ، شیوه ای جذاب و تاثیرگذار در تعلیم و تربیت فرزندان این مرزو بوم ابداع کرد و با به دست آوردن قلب و همراهی ذوق سلیم مخاطب ، علاوه بر کودکان و نوجوانان ، بزرگترها را نیز پای برنامه‌های خودش می نشاند.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این مبلغ فرهیخته دینی و جامعه فرهنگی ابراز داشته و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از درگاه حق مسالت دارم.»

معاون سیما در پیامی درگذشت چنگیز جلیلوند دوبلور توانمند و پیشکسوت تلویزیون را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

«خاموش شدن صدای باصلابت و دلنشین چنگیز جلیلوند، باورش دشوار است. این هنرمند مردمی سال‌های سال صدایش با هنر این کشور ممزوج و به خاطره ای فراموش نشدنی برای نسل های مختلف تبدیل شده است.

‎مرحوم چنگیز جلیلوند هم به عنوان صداپیشه ای برجسته و صاحب سبک و هم بازیگری فاخر و توانا، از همکاران ممتاز ما در تلویزیون بود. صدای او بر ده‌ها فیلم و سریال داخلی و خارجی ماندگار شد. جلیلوند همچنین طی سال های اخیر با همکاری در چند سریال با مضامین ارزشی و انقلابی همچون «نوشدارو»، «معمای شاه»،«یلدا» و همچنین آخرین آن سال گذشته در سریال الف ویژه سلمان فارسى به عنوان بازیگر، تعهد و تعلق خاطر خودش به این گونه مضامین را اثبات کرده بود.

اینجانب مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم این هنرمند و ملت هنردوست کشورمان ابراز داشته و برای آن عزیزان سفر کرده علو درجات را از درگاه حق مسألت دارم.»

معاون امور استان‌ های سازمان صدا و سیما نیز، درگذشت حجت‌ الاسلام راستگو و چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت را تسلیت گفت.

علی دارابی در پیام تسلیت برای مرحوم راستگو، وی را قصه‌گوی قرآن و عالم وارسته توصیف کرده و آورده است: «او که با استناد به روش علمی-تربیتی «نَحنُ نَقُصُّ علیک»، و انتخاب زبان و بیانی جذاب، شیرین و شیوا، رسا و رسانه ای و مخاطب پسند، توانسته بود هنرمندانه، بسیاری از معارف قرآنی و آموزه‌ های دینی را برای تربیت و برکشیدن نسل نوپای انقلاب در متن و بطن جامعه جاری کند و آموزش دهد، از سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی و صاحب سبک در تربیت دینی به شمار می رفت، به گونه ای که خود، به مثابۀ یک رسانۀ قرآنی، سال ها بسترساز تقویت روح ایمان و پیوند فرزندان این مرز بوم با دین و قرآن بود و نه تنها در بین کودکان، بلکه برای بزرگسالان و خانواده‌ ها هم محبوبیت ویژه ای داشت.

معاون امور استان‌ ها خاطرنشان کرده است: این ضایعه دردناک را به خانواده محترم آن فقید عزیز، به جامعه دینی و قرآنی، و به همه دوستداران آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای او، علوّ درجات، و برای بازماندگان، صبر جمیل خواستارم.»

هچنین در متن پیام علی دارابی برای در گذشت چنگیز جلیلوند آمده است:

«هنرمند دیگری از مردان هنر و فرهنگ سرزمینمان پر کشید و مردمانی را داغدار خود کرد که اشک‌ها و لبخندهایشان با صدای او گره خورده بود، هنرمندی نام آشنا که جان مایه هنر خویشتن را به سرمایه تلاش خستگی‌ناپذیرش پیوند زد و هنری جاودانه آفرید.

معاون رسانه ملی در پیام تسلیت خود تصریح کرده است: زنده یاد چنگیز جلیلوند، بعد از عمری تلاش وصف‌ناپذیر در ساحت هنر، جان به جان آفرین تسلیم کرد و خیل عظیم دوستداران خود را در سوگ نشاند.

وی با تسلیت این ضایعه جبران‌ناپذیر به جامعه هنری و فرهنگی ایران، از خداوند بزرگ برای آن مرحوم، طلب مغفرت و اجر و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داشته است.»

انتهای پیام/

 

نظر شما