شناسهٔ خبر: 44109873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جهاد کشاورزی: کاهش جوجه‌ریزی علت افزایش قیمت مرغ است

صاحب‌خبر -

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که کاهش جوجه‌ریزی در مهر ماه و افزایش قیمت نهاده ها علل گرانی گوشت مرغ در بازار است.

به گزارش ایرنا، نوربخش حاتمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۳۳‌هزار تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت گوشت مرغ غیرمنطقی است، گفت: کمبودی برای تامین مرغ مورد نیاز بازار استان نداریم از این رو به نظر می رسد که در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، با بیان اینکه بیش‌ از ۵۰۰ واحد زنده فروشی مرغ در کرمانشاه فعال است، گفت: یکی از اصلی ترین عوامل افزایش قیمت مرغ در بازار توزیع خارج از شبکه و زنده فروشی است.

حاتمی افزود: به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه مرغ باید با کمک نیروی انتظامی از تردد آن بدون مجوز جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: میزان جوجه ریزی روزانه ما به صد هزار قطعه رسیده است از این رو ما می توانیم روزانه این میزان مرغ را روانه بازار کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در راستای تامین سلامت مردم دامپزشکی و سایر دستگاه های نظارتی وظیفه دارند که با فروش مرغ زنده در سطح استان برخورد جدی کنند.

محسن دارابی با اشاره به فعالیت هایی به منظور کاهش گوشت قرمز در بازار نیز گفت: ۱۰ نقطه در سطح کرمانشاه برای توزیع گوشت زیرقیمت بازار معرفی شده است که آماده فعالیت است.

مهرداد بهرام بیگی مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۷۲ هزار تن مرغ در استان تولید شده است، گفت: از این مقدار ۶۰ هزار تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها صادر شده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۲ هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه تولید شد که البته ۱۰ هزار تن کمتر از نیاز استان بود.

برچسب‌ها:

نظر شما