شناسهٔ خبر: 44109831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف دستگاه گنج‌یاب قاچاق در قيروكارزين تا انفجار منزل مسكوني با ۵مجروح در داراب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در فارس 

فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا را اجرایی می کند. 

سردار رهام بخش حبیبی، در اين خصوص گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اجرای طرح محدودیت های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز شنبه یکم آذر ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در ورودی ها و خروجی های شهرها اجرا می شود، ادامه داد: بر این اساس، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به سطح شهرها ممنوع است و رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همچنین تردد خودروهای فاقد مجوز از ساعت 9 شب الی 4 صبح در سطح شهر ممنوع بوده و متخلفان به وسیله دوربین های پلیس اعمال قانون خواهند شد.

سردار حبیبی گفت: همچنین ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس، بر روند فعالیت صنوف نظارت و واحدهایی که بر خلاف قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت داشته باشند را پلمب خواهند کرد.

سردار حبیبی در پایان از همراهی و همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی در اجرای طرح محدودیت های مقابله با بیماری کرونا در سطح استان فارس تقدیر و تشکر کرد.

کشف 710تن  پياز احتکار شده در سپيدان 

جانشين فرماندهي انتظامي استان از کشف 710 تن پياز احتکار شده به ارزش 28 ميليارد ريال در شهرستان سپيدان خبر داد و گفت: ماموران انتظامي این شهرستان در راستاي طرح مبارزه با احتكار و گران فروشي اقلام اساسي، از دپو حجم زيادي پياز واقع در 2  انبار مطلع شدند.

سردار يوسف ملك‌زاده، افزود: ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل‌هاي مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌ها، موفق شدند 710 تن پياز احتکار شده را کشف کنند.

وی با اشاره به اينکه ارزش اين محموله‌هاي كشف شده برابر نظر کارشناسان، 28 ميليارد ريال برآورد شده است، خاطر نشان کرد:  انبارهاي مورد نظر نيز پلمب شدند.

سردار ملک زاده با بيان اينكه تلاش براي دستگيري مالك انبارها ادامه دارد، عنوان داشت: پليس در کنار انجام ساير ماموريت‌هاي خود براي تامين امنيت اقتصادي جامعه نيز از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد و شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از چنين مواردي، موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال خبر داد.

مصطفی توکلی در بیان جزئيات این خبر گفت: در راستاي ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرايم و تخلفات، توقیف موتورسیکلت‌های سنگین در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران انتظامي شهرستان پاسارگاد با اقدامات فني و تخصصي از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت 400 سی سی قاچاق در منزلي در یکی از محلات اين شهرستان مطلع  و پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.
توکلی افزود: در بازرسي از آن مكان يك دستگاه موتورسيكلت 400 سي‌سي قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نقر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت: كارشناسان ارزش موتورسيكلت مكشوفه را 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

دستگيري سارق موتور کولر 

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد در ادامه از دستگيري سارق موتورهاي کولر با 13 فقره سرقت خبر داد و گفت:به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتور کولر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد قرار گرفت.
 
 توکلی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در اين خصوص يك سارق سابقه دار را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

وی با بيان اينكه سارق در بازجويي اوليه به 13 فقره سرقت موتور كولر اقرار كرد، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر مالخر نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد تصريح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

در آتس‌سوزي منزل به خاطر اختلاف مالي يك نفر فوت و 3 نفر مجروح شدند

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، گفت: در حادثه آتش‌سوزي منزل در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز به علت اختلاف مالي، پسر 9 ساله فوت و 3 نفر ديگر نير مجروح و راهي بيمارستان شدند.

كاووس محمديبيان  كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره آتش سوزي منزل منجر به فوت در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه شخصي به دليل اختلاف مالي با مراجعه به منزل فردي كه بدهكار وي بوده است با او درگير و سپس با بنزين اقدام به آتش زدن منزل مسكوني مي‌كند و متواري مي‌شود.

محمدي با بيان اينكه در اين حادثه پسر 9 ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و والدين و ديگر برادرش مجروح و راهي بيمارستان مي‌شوند، عنوان داشت: تلاش براي دستگيري متهم متواري ادامه دارد.

معاون اجتماعي پليس فارس، خاطر نشان كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراكز مشاوره مجاز مشكل خود را بر طرف كنند تا شاهد حوادث ناگواري نباشيم.

کشف دستگاه گنج‌یاب قاچاق در قيروكارزين

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين از کشف يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق و دستگيري يك نفر خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران حين كنترل خودروهاي عبوري در سطح حوزه استحفاظی، به يك دستگاه سواري لند‌كروز مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

حميدرضا صالحي‌فرد، در ادامه با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق كشف و راننده نيز دستگير شد، تصريح كرد: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 2 ميليارد ريال برآورد شده است.

صالحي‌فرد با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهي است و از شهروندان درخواست مي‌شود در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

انفجار منزل مسكوني با 5 مجروح در داراب

فرمانده انتظامي داراب از انفجار منزل مسكوني ناشي از نشتي گاز و مصدوم شدن 5 نفر در اين حادثه خبر داد و گفت: در پي اعلام مركر فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر انفجار منزل مسكوني در شهرك بهار شهرستان داراب، بلافاصله ماموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

عليرضا نوشاد، افزود: ماموران در بررسي‎هاي اوليه و برابر نظر كارشناسان، مطلع شدند كه بر اثر نشت گاز کپسول آبگرم کن و انفجار منزل مسكوني، 5 نفر مصدوم شده اند.

نوشاد همچنین خاطر نشان كرد: همه مصدومان با كمك نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شدند. 

توقيف كاميون حامل 75 راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامي زرين‌دشت از کشف 75 راس گوسفند قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

محمد بردبار، بيان كرد: مأموران پليس آگاهي زرين‌دشت حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

بردبار با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسي از اين كاميون، 75 راس گوسفند قاچاق را كشف كنند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير شد.

فرمانده انتظامي زرين‌دشت با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش احشام مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف خودرو سرقتی در داراب

فرمانده انتظامي شهرستان داراب از کشف يک دستگاه وانت نیسان سرقتي و دستگیری 2 سارق خبر داد و گفت: ماموران انتظامی داراب هنگام اجرای تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

علیرضا نوشاد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و هر 2 راننده و سرنشين كه قصد داشتند آن را به استان‌هاي شرقي انتقال دهند را نيز دستگير كردند.

وی با اشاره به اينكه در استعلام‌هاي اوليه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شيراز دارد، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

كشف روغن خوراکی احتكار در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف يك هزار و 72 كيلوگرم انواع روغن خوراكي احتکار شده در آن شهرستان خبر داد و افزود: در پي كسب خبري مبني بر احتكار روغن خوراکی توسط فردي به هويت معلوم در يك انبار، پیگیری موضوع در دستور كار ماموران انتظامي "مهر" قرار گرفت.

عظيم‌اله كرمي، ادامه داد: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر و در بازرسي از آن انبار موفق شدند يك هزار و 72 كيلوگرم انواع روغن خوراكي احتکار شده را كشف كنند.

كرمي با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 232 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

احتكار كالا  در خرامه كشف شد 

فرمانده انتظامي خرامه از شناسايي و كشف 2 منزل مسكوني حامل كالاي احتكار به ارزش 2 ميليارد و 530 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

زمان‌اله كريمي، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي خرامه به همراه نماينده اداره تعزيرات و اصناف با انجام اقدامات فني به سر نخ‌هايي از احتكار مقاديري كالا در 2 منزل مسكوني واقع در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائی به محل‌هاي مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل، يك هزار و 28 عدد پوشاك بچه، 320 كيلو برنج، 710 ليتر روغن و 16 هزار عدد ژيلت احتكار را کشف کردند.

فرمانده انتظامي خرامه با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 2 ميليارد و 530 ميليون ريال برآورد شده است، تصریح کرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق 

فرمانده انتظامي سپيدان از كشف 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در اين  شهرستان خبر داد.

احمد فداکار، گفت: در راستاي اجراي طرح برخورد با قاچاق دستگاه‌هاي استخراج ارز ديجيتال، ماموران انتظامي از وجود تعدادي از اين دستگاه‌ها در يک گاوداری مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي اين شهرستان با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 8 دستگاه استخراج ارز ديجيتال را كشف كنند.

فرمانده انتظامي سپيدان با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش دستگاه‌هاي مكشوفه، یک میلیارد و 200 میلیون ريال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: تلاش براي دستگيري مالك آن ادامه دارد.

برخورد قاطع پليس با خرده فروشان مواد مخدر 

فرمانده انتظامي سپيدان از اجراي طرح برخورد با خرده فروشان و کشف 11 کيلو و 584 گرم انواع مواد مخدر در اين  شهرستان خبر داد.

 احمد فداکار در تشريح اين خبر گفت: مأموران پليس مبارزه با موادمخدر با همکاري ساير يگان هاي انتظامي، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با خرده فروشان را طي هفته گذشته در سطح شهرستان سپيدان اجرا کردند.

وي افزود: با دستور مقام قضائي و پس از شناسايي پاتوق خرده فروشان، طي چند عمليات جداگانه، ماموران موفق به کشف 11 کيلو و 584 گرم انواع مواد مخدر و دستگيري 18 نفر خرده فروش در اين رابطه شدند.

فداکار با بيان اينکه متهمان پس از تکميل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوک در زمينه خريد، فروش و حمل مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

برداشت 5 ميليارد به صورت غير مجاز توسط پدر و پسر ميوه فروش

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری پدر و پسري که به وسیله دستگاه اسکیمر و با ترفند فروش میوه به صورت سیار، موفق شده بودند مبلغ 5 ميليارد ريال از كارت شهروندان به صورت غير مجاز برداشت کنند خبر داد.

حشمت سلیمانی، با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زيادي از شكات به پليس فتا مراجعه و تقاضاي پيگيري پرونده خود كه مبلغ زيادي از حساب آنان به صورت غير مجاز برداشت شده بود را داشتند.

وی افزد: کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با 30 پرونده شکایت مبنی بر برداشت 5 میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که اين افراد از دستگاه اسکیمر استفاده كرده‌اند.

سلیمانی بیان داشت: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند كه اين پدر و پسر از طریق راه اندازی میوه فروشی سیار در کنار خیابان‌های شهر شیراز و دوره گردی، با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت مشتريان کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و پس از اخذ نيابت قضائي، در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 نفر را دستگیر و به پلیس فتا استان فارس منتقل کردند.

وی اظهار کرد: این پدر و پسر با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به برداشت 5 ميليارد ريال وجه نقد از طريق كپي كردن كارت عابر شهروندان در شيراز اقرار كردند.

سلیمانی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه كرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام كنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

رئيس فتا استان فارس با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن جزء حقوق اصلی همه شهروندان است، عنوان کرد: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 07121827805 با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.

کشف 140 فقره انواع سرقت توسط پلیس کازرون 

فرمانده انتظامی كازرون از دستگیری 72 سارق و کشف 140 فقره انواع سرقت طي يك ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان کازرون با هدف کنترل و کاهش سرقت و مبارزه با سارقان و مالخران حرفه ای در يك ماه گذشته به اجرا در آمد.

اسماعیل زراعتیان، افزود: در اجراي این طرح که با شناسايي و رصد سارقان حرفه ای سطح حوزه و کنترل مخفیگاه آنان همراه بود، 72 نفر سارق دستگیر و 140 فقره انواع سرقت که شامل سرقت منزل، اماکن خصوصی و دولتی، احشام، محتویات خودرو، سیم و کابل برق و ... کشف شد.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهرندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 اعلام تا نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

كشف كالاي قاچاق میلیاردی در كوه چنار 

فرمانده انتظامي كوه چنار از كشف يك محموله قاچاق میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

لطف اله محمدي، گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأمورین انتظامي این شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محور مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اتوبوس،  10 عدد كيس رايانه قاچاق كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود کشف و ضبط شد.

محمدي با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و ضمن تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را يك میلیارد ریال  برآورد کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان كوه چنار خاطر نشان کرد: قاچاق كالا يكي از مهمترين عوامل ايجاد مشكلات اقتصادي و افزايش مشاغل كاذب در جامعه محسوب مي شود كه بايستي با آگاهي بخشي به مردم و مبارزه هدفمند با اين پديده، قدم هاي مفيد و موثر در جهت كاهش اثرات منفي آن در جامعه و حمايت از توليد كنندگان داخلي برداريم .

وی در ادامه از پلمب 15 واحد صنفي متخلف به دليل عدم رعايت مقررات بهداشتي در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف متخلف، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامي  اين فرماندهي طي  48  ساعت گذشته در كوه چنار اجرا شد.

فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار داشت: در همين راستا 101 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه در جريان اين طرح، 15 واحد صنفي متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت قوانين و مقررات بهداشتي پلمب شد.

محمدي با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و ضمن تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد بيان كرد: براي 21 واحد صنفي ديگر اخطاريه پلمب صادر گرديد.

دستگيري سارق اماکن خصوصي در فیروزآباد

فرمانده انتظامي فیروزآباد از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصي با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

مهدی جوکار در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصي، شناسايي و دستگيري سارق و يا سارقان در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با اقدامات پليسي و بررسي فني صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسايي یک نفر سارق سابقه دار شده و با هماهنگي مقام قضائي وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي فیروزآباد، اظهار کرد: در تحقيقات انجام شده، متهم به 15 فقره سرقت اماکن خصوصي اعتراف و پس از تکميل پرونده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ س/ م

نظر شما