شناسهٔ خبر: 44109600 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

چشم‌انداز قیمت نفت ۲۰۲۱ «بارکلیز» ثابت ماند

امیدواری به تولید واکسن ویروس کرونا سبب شد چشم‌انداز قیمت نفت بانک بارکلیز برای سال ۲۰۲۱ ثابت بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از شانا، بانک بارکلیز روز دوشنبه (سوم آذرماه) پیش‌بینی قیمت نفت برای سال ۲۰۲۱ را تغییر نداد، زیرا انتظار می‌رود با محدودیت عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش و تولید بالقوه واکسن ویروس کرونا، تقاضا در نیمه دوم سال بهبود یابد.

این بانک در یادداشتی اعلام کرد: تولید بالقوه واکسن‌های با کارآیی بالا در کوتاه‌مدت نقطه عطفی برای تقاضا خواهد بود، زیرا می‌تواند سبب بهبود اقتصادی پایدارتری شود.

بارکلیز میانگین قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱ را برای شاخص نفت خام برنت ۵۳ دلار برای هر بشکه و برای شاخص دبلیوتی‌آی ۵۰ دلار برای هر بشکه برآورد کرد.

برخی منابع آگاه اظهار کردند که اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) قصد دارند کاهش تولید کنونی این ائتلاف را برای سه ماه دیگر تمدید کنند.

قرار بود اوپک پلاس از ابتدای ماه ژانویه کاهش تولید کنونی خود را حدود ۲ میلیون بشکه در روز تمدید کند.

بانک بارکلیز در این یادداشت تصریح کرد: انتظار داریم ائتلاف اوپک پلاس در نشست این ماه خود افزایش تولید نفت را به‌مدت سه ماه به تأخیر بیندازد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم در پیش‌بینی مشابهی در ماه جاری میلادی اعلام کرده بود انتظار دارد این ائتلاف افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده خود را به تأخیر بیندازد.

با خوش‌بینی به آزمایش‌های موفق واکسن‌های ویروس کرونا و احیای تقاضا، قیمت امروز شاخص نفت خام برنت ۴۵ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه بود.

نظر شما