شناسهٔ خبر: 44108701 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاهی به پیراهن تیم فوتبال بارسلونا در یک دهه اخیر+ عکس

تیم فوتبال بارسلونا در یک دهه اخیر تنوع زیادی در پیراهن‌های خود داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه بارسلونا یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که در شهر بارسلون در منطقه کاتالونیای اسپانیا قرار دارد. تیم فوتبال این باشگاه در لالیگا بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده است. این تیم ۲۶ بار در لیگ اسپانیا قهرمان شده است. این تیم معمولا برای هر فصل ۲ الی ۳ پیراهن ورزشی را معرفی می‌کند.

فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱
تیم فوتبال بارسلونا در این فصل با هدایت پپ گواردیولا ۹۶ امتیازکسب کرد و قهرمان لالیگای اسپانیا شد. آن‌ها در این فصل فقط ۲ باخت و ۹۵ گل زده در کارنامه خود ثبت کردند. رقیب مادریدی کاتالون‌ها نیز در این سال نایب قهرمان شد. لباس آبی اناری‌ها در این فصل به شکل زیر بود.

فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲
بارسلونایی‌ها در این فصل با ۸۵ امتیاز مغلوب مادریدی‌های اسپانیا شدند و نتوانستند قهرمان لالیگا شوند. در این فصل نیز گواردیولا هدایت مسی و یارانش را به عهده داشت. آن‌ها در این فصل ۳ باخت و ۱۱۴ گل زده ثبت کردند.

فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳
آبی اناری پوشان در این سال با ۱۰۰ امتیاز و ۲ شکست توانستند صدر نشین لیگ اسپانیا شوند. شاگردان تیتو ویلانوا در این فصل توانستند ۱۱۵ گل به ثمر برسانند. مادریدی‌ها با ۱۵ امتیاز کمتر جایگاه دوم جدول را از آن خود کردند.

فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴
خراردو مارتینو سرمربی آرژانتینی بارسلونا توانست در این فصل برای مسی و یارانش یک نایب قهرمانی لالیگا را به ثبت برساند. آن‌ها در این سال ۱۰۰ گل زدند و ۸۷ امتیاز گرفتند.

فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵
در این سال لوئیس انریکه برای اولین بار هدایت آبی اناری پوشان را عهده دار بود و توانست این تیم را با ۹۴ امتیاز و ۸۹ تفاضل گل قهرمان لالیگای اسپانیا کند. شاگردان انریکه ۱۱۰ گل زده و ۴ باخت را ثبت کردند. نیمار در این فصل مسی را در خط حمله یاری می‌کرد. پیراهن آبی اناری کاتالون‌ها در این سال به شکل زیر بود.

فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶
شاگردان لوئیس انریکه در این سال هم توانستند دومین قهرمانی پیاپی را در کارنامه خود ثبت کنند. پیکه و یارانش در این فصل ۵ باخت و ۱۱۲ گل زده داشتند. رئال و اتلتیکوی مادرید به ترتیب نایب قهرمان و سوم لالیگا شدند. پیراهن بارسایی‌ها در این فصل یکی از متفاوت‌ترین لباس‌های چند سال اخیر این تیم بود. زیرا لباس آن‌ها معمولا با خط‌های عمودی رو نمایی می‌شد، ولی پیراهن این فصل کاتالون‌ها خط‌هایی افقی داشت.

فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷
سال ۲۰۱۶ آخرین حضور انریکه در میان بارسلونایی‌ها بود. در این سال شاگردان انریکه نتوانستند سومین قهرمانی پیاپی را به دست بیاورند. کریستیانو رونالدو و هم تیمی هایش در این فصل با ۹۳ امتیاز قهرمان لالیگا شدند. آن‌ها در این فصل ۱۱۶ گل را وارد دروازه رقبا کردند. مسی، سوارز و نیمار یکی از خطرناک‌ترین مثلث‌های هجومی این فصل لیگ اسپانیا بودند.

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸
این سال تجربه اول ارنستو والورده در هدایت آبی اناری‌های اسپانیا بود. آن‌ها با ۹۹ گل زده توانستند ۹۳ امتیاز کسب کنند و قهرمان این دوره از لالیگا شوند. والورده در زمان بازی اش در بارسلونا ۲۲ بازی برای این تیم انجام داد و در ۲ سال حضورش در خط حمله کاتالون‌ها ۸ گل به ثمر رساند. پیراهن زیبای آن‌ها در این فصل به شکل زیر بود.

فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹
در این سال دومین قهرمانی مسی و یارانش با ارنستو والورده رقم خورد. آن‌ها در این فصل ۸۷ امتیاز و فقط ۳ باخت داشتند. تیم اتلتیکو مادرید در این فصل نایب قهرمان شد.

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
سومین سال حضور والورده با نایب قهرمانی آبی اناری پوشان همراه بود. اختلاف امتیاز تیم مسی و رونالدو ۶ امتیاز بود. شاگردان زیدان در این فصل قهرمان لالیگای اسپانیا شدند.

فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱

این فصل از فوتبال اسپانیا هم اکنون در حال برگزاری است و هدایت آبی اناری پوشان به عهده رونالد کومان است. تیم بارسلونا تا اینجای کار مانند چند سال اخیر خوب پیش نیامده است و هم اکنون در رده دوازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما