شناسهٔ خبر: 44107789 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دانشمندان به دنبال ساخت یک ابرواکسن برای مقابله با کرونا و آنفلوانزا هستند

dailymail

صاحب‌خبر -

دانشمندان دانشگاه کاردیف بریتانیا مدعی شدند ظرف مدت کمتر از یک سال می‌توان یک ابرواکسن ویژه برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا تولید کرد.

دانشمندان دانشگاه کاردیف بریتانیا اعلام کردند با ظرفیت‌های موجود می‌توان ظرف مدت کمتر از یک سال یک ابرواکسن ویژه برای مقابله با ویروس کرونا و آنفلوانزا تولید کرد. در همین راستا رونالد اکلس، یکی از محققان این پژوهش اعلام کرد با ساخت این ابرواکسن می‌توان فرایند واکسیناسیون مردم را بیش از پیش آسان‌تر کرد.

جزئیات ساخت ابرواکسن برای کرونا و آنفلوانزا

رونالد اکلس در ادامه بیان کرد در ابتدا باید ایمن بودن واکسن را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم ترکیب دو واکسن کرونا و آنفلوانزا برای افراد مشکلاتی را به همراه نخواهد داشت. وی افزود البته ترکیب کردن واکسن‌های متفاوت در واکسیناسیون کودکان بارها انجام شده است. در واقع یکی از مشکلاتی که در این پژوهش احتمالا رخ خواهد داد این است که دمای ذخیره‌سازی دو واکسن یکسان نباشد.

این محقق دانشگاه کاردیف بریتانیا بر این باور است که برای تولید واکسن جدید به فناوری‌های لازم دسترسی دارند. گفتنی است بسیاری از دانشمندان مدتی قبل اعلام کردند با شروع فصل پاییز و زمستان بسیاری از مردم به دلیل همزمانی شیوع گسترده ویروس کرونا و آنفلوانزا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد؛ از این رو وجود یک ابرواکسن برای مقابله با کرونا و آنفلوانزا راهکار فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

نظر شما