شناسهٔ خبر: 44107351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خروج مرغ از خراسان رضوی ممنوع شد

کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، خروج گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ قطعه‌بندی شده از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا ؛ علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، اظهار کرد: علاوه بر ممنوعیت خروج این اقلام، مصوبه قبلی کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر خروج مرغ زنده از خراسان رضوی همچنان برقرار و لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که از این تعداد ۸۳۸ تن مربوط به مشهد و باقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان است، از سهمیه مشهد ۴۱۲ تن توزیع شده و باقی آن مانده است.

رسولیان تصریح کرد: هم‌اینک گوشت مرغ منجمد باقیمانده سهمیه مشهد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان از سردخانه سرخس با انتخاب مباشر به این شهر حمل خواهد شد و این میزان به همراه ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد از سردخانه مشهد به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان در شبکه توزیع طرح تنظیم بازار شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های حاشیه شهر، فروشگاه‌های بسیج و شبکه صنفی منتخب توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت آمادگی بسیج، سهمیه متناسب از گوشت مرغ منجمد برای توزیع در شبکه صنفی کاسبان امین با هماهنگی سازمان بسیج اصناف اختصاص خواهد یافت. سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی نیز ۷۰۰ تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار استان را جذب و در شبکه صنفی کاسبان امین شامل یک هزار و ۳۰۰ کسبه توزیع خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین در این نشست پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه «ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها تنها با ارائه فاکتور رسمی تایید شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان، ملزم به صدور مجوز حمل مرغ زنده به کشتارگاه شوند و نماینده اداره دامپزشکی در کشتارگاه باید مشخص کند که کشتارکن مرغ را به چه کسی فروخته است» را مورد تایید قرار داد.

محمدرضا اورانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه سال گذشته، ۵۹ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۹ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که با احتساب هر قطعه به میزان ۱.۹ کیلوگرم، در مدت مزبور ۱۱۲ هزار و ۳۶۱ تن جوجه ریزی طی هشت ماه انجام گرفت که به طور متوسط روزانه ۴۵۶ تن جوجه‌ریزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در هشت ماهه نخست امسال ۵۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۳۷۲ قطعه جوجه ریزی به میزان ۹۹ هزار و ۴۵ تن در خراسان رضوی انجام شد که به طور متوسط روزانه ۴۰۲ تن جوجه ریزی انجام گرفته است.

اورانی تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جوجه‌ریزی در خراسان رضوی ۱۲ درصد معادل هفت میلیون و ۸ هزار و ۲۹۷ تن قطعه جوجه معادل ۱۳ هزار و ۳۱۵ تن گوشت مرغ کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۲۵۴ تن گوشت مرغ منجمد به خراسان رضوی وارد و هشت هزار و ۲۰۶ تن گوشت مرغ منجمد از استان خارج شده است که نسبت این دو عدد منهای نشان دهنده کاهش ۸۴۲ تنی گوشت مرغ منجمد در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در هشت ماهه نخست امسال هشت هزار و ۴۹۷ تن گوشت مرغ گرم وارد استان و ۲ هزار و ۷۳۳ تن گوشت مرغ گرم از استان خارج شده و نسبت این دو رقم نشان دهنده افزایش پنج هزار و ۷۶۴ تنی گوشت مرغ گرم در استان است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۹۲ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده به خراسان رضوی وارد و ۲ هزار و ۶۶۶ تن گوشت مرغ قطعه بندی شده از استان خارج شده که مقایسه این دو رقم نشان دهنده افزایش ۳۲۶ تنی مرغ قطعه بندی شده در استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همچنین علی غفوری‌مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: اخیر ستاد تنظیم بازار کشور ۱۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد را به کل کشور اختصاص داده که سهم خراسان رضوی از این میزان ۸۰۰ تن است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما