شناسهٔ خبر: 44107318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین:

اصناف مشمول محدودیت‌های کرونایی توسط بانک‌ها حمایت می‌شوند

قزوین - ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: بانک‌ها از اصنافی که مشمول محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا شده‌اند، حمایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه افزود: براساس مصوبه چهل و ششم ستاد ملی کرونا، اصنافی که به واسطه طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی افراد که موعد پرداخت آن آذرماه سال ۹۹ باشد اگر وفق مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا ۲۱ اسفند سال ۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دایمی که بازپرداخت آن آذرماه سال ۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل و استمهال موارد مشمول این بند از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی خواهد بود.

به گفته حبیبی، اشخاص مشمول این موارد استمهالی در بازه زمانی آذرماه سال ۹۹ مشمول محدودیت و ممنوعیت بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: چنانچه سررسید چک‌های صادر شده اشخاص مشمول این بند در دوره زمانی آذرماه سال ۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت گردد، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵ مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌باشد.

سخنگوی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین افزود: مهلت پرداخت قبوض مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی اول آذر تا اول اسفند سال جاری باشد به مدت ۲ ماه امهال می‌شود.

نظر شما