شناسهٔ خبر: 44103973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی:

دروس رشته‌های علوم پزشکی مجازی‌سازی می‌شود / ارائه رایگان به دانشجویان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از برنامه این دانشگاه برای مجازی‌سازی دروس رشته‌های گروه علوم پزشکی و ارائه رایگان آن بر روی سامانه کشوری برای دانشجویان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید ناصر استاد رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: تمام دروس نظری رشته دکتری حرفه‌ای دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت محتوای الکترونیکی تهیه شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مجازی به دنبال تصمیمات گرفته شده در شورای عالی آموزش مجازی و در راستای تحقق عدالت آموزشی برای کلیه دانشجویان گروه علوم پزشکی کشور اقدام به مجازی سازی دروس این رشته‌ها با همکاری دبیرخانه‌های مربوطه کرده است.

دبیر شورای عالی آموزش مجازی، برنامه دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای مجازی سازی دروس رشته‌های گروه علوم پزشکی و ارائه رایگان آن بر روس سامانه موکس کشوری آرمان برای دانشجویان سراسر کشور را تشریح کرد و افزود: بر همین اساس یکی از اقدامات این دانشگاه همکاری با دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده است.

وی گفت: در این همکاری تمامی دروس رشته دندانپزشکی عمومی توسط بیش از ۲۵۰ متخصص از دانشگاه‌های سراسر کشور و انجمن‌های علمی مربوطه، در استودیو‌های صدا برداری دانشگاه علوم پزشکی مجازی ضبط شده و در واحد تولید محتوای الکترونیکی معاونت زیرساخت این دانشگاه به محتوای الکترونیکی استاندارد تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی اضافه کرد: تولید محتوای الکترونیکی از هر ساعت صدای ضبط شده، مستلزم ۴ تا ۵ ساعت کار تخصصی در واحد تولید محتواست.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از تولید این محتوا‌ها که در زمینه‌های پریودونتیکس، ارتودنسی، پاتولوژی، بیماری‌های دهان، بیماری‌های کودکان، رادیولوژی، اندودونتیکس، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی و پروتز است، پایان یافته و بقیه کار نیز در حال انجام است.

استاد اظهار داشت: تمامی مدرسان برنامه توسط دبیرخانه شورای تخصصی دندانپزشکی معرفی شده و برنامه‌ها زیر نظر این دبیرخانه انتخاب شده اند. این محتوا‌ها بر روی سامانه موکس کشوری آرمان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی ارائه بیش از ۷۵۰ عنوان از ۷۰ درس از دیگر رشته‌های گروه علوم پزشکی را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مجازی نام برد و افزود: این برنامه‌ها به مرور در حال بارگذاری بر روی سامانه آرمان است.

نظر شما