شناسهٔ خبر: 44103065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی قزوین به بیماران کرونایی اختصاص یافت

گروه استان‌ها- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت:‌ بیمارستان‌های خصوصی استان قزوین اعلام آمادگی کردند که ۳۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، در مورد سرنوشت تخصیص 50 تخت بیمارستان‌های خصوصی استان به درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: بیمارستان‌های خصوصی استان قزوین اعلام آمادگی کردند که 30 درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بیمارستا‌ن‌های خصوصی یک ظرفیت مهم در استان برای مبارزه با کرونا به حساب می‌آیند اضافه کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با مدیران بیمارستان‌های خصوصی در ارتباط هستند و طبق هماهنگی‌هایی که با مدیران و مسئولان این بیمارستان‌ها صورت گرفته، قرار شده از ظرفیت آنها به صورت ذخیره استفاده کنیم و چنانچه تخت‌های بیمارستانی ما در بخش دولتی پر شد، به سراغ بیمارستان‌های خصوصی برای پذیرش بیمارهای کرونایی می‌رویم.  

حبیبی با ذکر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در پذیرش بیماران کرونایی استان قزوین نداریم ادامه داد: البته تمام توان خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده‌ایم که در وهله اول از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی و در وهله دوم از ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای بستری و مداوای بیماران کرونایی استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین با تاکید بر لزوم پاک ماندن برخی بیمارستان‌ها در سطح استان یادآور شد: به همین خاطر تلاش ‌می‌کنیم که همه بیمارستان‌های ما آلوده به کرونا نشوند و امیدواریم به آن شرایطی نرسیم که مجبور باشیم از ظرفیت ذخیره بیمارستان‌های خصوصی برای بستری کردن بیماران کرونایی بهره بگیریم.

حبیبی همچنین درباره تاثیر اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در کاهش میزان مبتلایان به کرونا در استان قزوین گفت: با وجود اینکه تاثیرات مثبتی را در این زمینه مشاهده کردیم، ولی با توجه به اینکه کمتر از 2 روز از اجرای این طرح می‌گذرد، هنوز نتایج قطعی در مورد کاهش بیماران کرونایی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: با این حال اجرای محدودیت‌های هوشمند به عنوان حلقه آخر مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان مطرح است و مردم ما باید بدانند که اجرای این طرح برای حفظ جان خود آنها صورت می‌گیرد و بنابراین هر گونه همکاری برای اجرای این طرح کمک به حفظ جان خود، هم‌استانی‌ها و در نهایت هموطنان است.

اصناف مشمول محدودیت‌های کرونایی در قزوین حمایت بانکی می‌شوند

حبیبی اظهار داشت: بر اساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اصنافی که به واسطه طرح هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی اجازه فعالیت ندارند بانک‌ها باید حمایت‌های لازم را نسبت به آن‌ها اعمال کنند.

وی با اشاره به جزئیات این مصوبه افزود: بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دریافتی اعم از قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات افرادی که موعد پرداخت آن در آذر ماه سال 99 است، منوط به آنکه وفق ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آن‌ها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ اول اسفند 98 در طبقه جاری قرار داشته باشد به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در مورد تسهیلات با پرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه سال 99 باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه پس از آن منتقل می‌شود و احتساب و اخذ هر گونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی است.

حبیبی تصریح کرد: همچنین اشخاص مشمول این مصوبه در بازه زمانی آذرماه سال 99 مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیر جاری نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: چنانچه سررسید چک‌های صادره اشخاص مشمول در دوره زمانی آذر ماه سال 99 باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پراخت شود در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده 5 مکرر الحاقی به قانون چک نیستند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت قبوض گاز مصرفی که زمان پرداخت آن‌ها در دوره زمانی اول آبان تا ابتدای بهمن ماه 99 است به مدت دو ماه امهال می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما