شناسهٔ خبر: 44098384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۲۲۰۰ واحد مسکونی روستایی، تسهیلات مقاوم سازی دریافت کردند

خواجه ای از بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی استان زنجان از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به دو هزار و 200  واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر  در سال جاری با کارمزد 5 درصد تا سقف 50  میلیون تومان اعطا شده است.

 

رضا خواجه ای ادامه داد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها ، 39 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در سال جاری برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی انعقاد قرار داد شده است.

 

وی یادآور شد: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، از مجموع 92678 واحد مسکونی روستایی 49301 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در سطح استان مقاوم سازی شده است، افزود: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی  در سطح کشور41 درصد در استان زنجان 53 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

خواجه ای یادآور شد: در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم و بهسازی واحدهای روستایی هفت بانک عامل در این استان همکار اجرای این طرح هستند و بر این اساس سهمیه هر یک از این بانک های عامل در سطح استانهای کشور و حتی برش شهرستانی نیز مشخص شده است.

 

وی تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 98 در استان زنجان به تعداد 3191واحد ابلاغ شده  که از این تعداد 3128واحد  معادل 98 درصد  نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح  کشور 64درصد می باشد که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان  همچنین به کسب رتبه اول کشوری در امر جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی (اعتبارات سال 98) و همچنین در حوزه بازسازی از سوی بنیاد مسکن استان اشاره کرد.

 

خواجه ای در پایان با بیان اینکه،  اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

پایان پیام/693

نظر شما